Nej, en förlängningssladd är inte ett integritetsskydd.

Återpostat pga Åkessons utspel med efterhandstillstånd, något som bäddar för efterhandskonstruktioner som ska passa till tillståndsansökan.




Tänk på FRA som en lampa,
5 meter bort sitter eluttaget.
Lampan har exakt 5 meter elkabel, vilket gör att den når fram till eluttaget utan problem.

Nu uppstod det ett problem, mitt emellan lampan och eluttaget har det ställt sig några integritetstörstande demonstranter
Aha tänker ägaren till lampan (regeringen), jag sätter dit en förlängningssladd och kallar det för ett integritetsskydd, då blir de integritetstörstande demonstranterna glada och låter bli att kalla det för en förlängningssladd.

Många demonstranter, som tror att en förlängningssladd slutar vara en förlängningssladd om man döper om den, går ur vägen och kvar finns bara några få integritetstörstande demonstranter som inte gick på finten, men eftersom förlängingssladden integritetsskyddet nu når fram till eluttaget ändå så skiter lampägaren i det och speglar in hela Sveriges samlade privata korrespondens till FRA för att kunna åsiktsregistrera oliktänkande.


Här är några av de demonstranterna som vägrar kalla förlängningssladden för integritetsskydd.
 Amanda Brihed, Christian Engström, stoppaFRAlagen, Opassande, Mark Klamberg, Syrrans Granne, MinaModerataKarameller, Rick Falkvinge, Enligt Min Humla , Henrik Alexandersson Lars Erick, Proj0, Svart Måndag, ProjektPåRiktigt, Jens O, Olof's Blogg, Svensk Myndighetskontroll,
(Skriv ditt bloggnamn i kommentarsfältet om du vill vara med eller om du anser att jag glömt någon.)

På gott och ont tar jag inte med politiska partier i listan, bara individer och organisationer.


pingat på intressant.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Jens O

Bra skrivet Scaber Nestor, hoppas att det går fram.

Inte för att jag tror, Alliansen kommer att reagera djupt där nere, i sin mentala betongbunker.

2008-11-11 @ 17:55:44
URL: http://www.odsvall.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0