Ord är bara ord, handlingen visar var man egentligen står. (del2)

I förra inlägget med samma namn beskrev jag den nuvarande regeringens billiga retorik runt försäkringskassan och dess regler.

Jag rekommenderar en läsning av "In Your Face", hans beskrivning av situationen jag anser vara spot-on.



Sedan vill jag dirigera er till en artikel som jag anser visar vilka som de facto ställer sig på arbetarnas sida.

För om ni tror att allt ordnar sig om arbetsrätten urholkas och LAS försvinner helt, då kommer bara fler situationer som dessa att uppstå.


Är vi överens nu?

Ord är bara ord, handlingen visar var man egentligen står.





Länkar från bla."In your Face".
Gammelmedia på detta:
DN, SvD, DN2, SvD2, Aftonbladet, svd,

Nymedia på detta:
Från min horisont, Karin Bergh, Solidaritet&Rättvisa, Horisonten, Mitt hjärta, Alliansfritt, Swedenmark, Moberg, Westerholm, Peter Andersson, svensson, flanören, sjöstedt.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0