Bloggupprop mot rasism, "Det här är ditt land-det här är mitt land".

Detta är inte ett svårt val, det borde inte vara ett svårt val för de allra flesta att skriva under.

Men nu är det det pga den mänskliga faktorn, inkonsekvensen i att applicera samma slags tänk i det man gör oavsett om det är långt bort eller tätt inpå.

Det är lätt att uttrycka avsky över en attack mot en flyktingförläggning i andra änden av landet, men när det ska tas emot flyktingar i den egna kommunen så gnälls det på att det drar ner bruksvärdet på villan.

Det gnälls över att Sverige tar mot fler flyktingar per capita än flertalet andra länder, men när det flyttar in en arabisk familj i huset brevid så växer häcken upp några decimeter till, gudbevars om din råblonda grabb tittar en gång extra på granndottern med olivfärgad hy.



Nej, vi behöver mer av konsekvent tänkande i det här landet och mindre "vi och dom".
Därför skriver jag på blogguppropet mot rasism.


Scaber Nestor.






Fler som skrivit på.
Pappatankar, Stina Hamberg, Eva Westerberg, Sidney, Fredrik Axelsson, Annarkia (som jag fick uppmaningen från), ChristerMagister, Karins Värld, Svensson, Opassande, Laakso, Bloggvärldsbloggen, Mitt i Steget, Kent Persson.

Pinged at TwinglyIntressant


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

folket visar mighty swift

lilla svansen vift vift vift



...ååååååååNEJ!

Inte nu igen va

2009-10-09 @ 03:45:13
URL: http://kraxpelax.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0