Landstingsvalet, Region Skåne - Vart gick min röst?

Jag ska ge er några ledtrådar till varför jag lade min röst där jag gjorde.

1. Jag fick ont i foten efter att ha sparkat på en plåtlåda (lite mer än så, men vi låter bli att säga för mycket), kom in till akuten och efter en timme var jag röntgad och klar med ett recept på tralalala-piller (tromadol).

2. Min flickvän hade 41,5 graders feber konstant i en vecka, blev tillsagd av sjukvårdsupplysningen att stanna hemma och ta det lugnt.



Hur kan det komma sig att "ont i foten" har högre prioritet än livsfarlig feber?
Enkelt svar.
För jag var man.


Därför gick min röst i Landstingsvalet i Region Skåne till Feministiskt Initiativ.

Jag valde att inte personrösta.



(Så här röstade jag i kommunalvalet)


Jag väntar med att berätta hur jag röstade i Riksdagsvalet tills på fredag.


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Siobhan

Jag älskar dig

2010-09-14 @ 12:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0