Geert Wilders tål bara yttrandefrihet om han inte själv drabbas av den.

Geert Wilders är en osmaklig holländsk högerextremistisk politiker som påstår sig värna om yttrandefrihet parallellt med att han vill förbjuda koranen (sic), detta bland annat genom att publicera muhammedkarikatyrer.

Sen gjorde han ett uttalande om att alla som är till besvär för det holländska samhället ska sättas i containerläger.

Så en radiokanal gjorde en karikatyr.

Och vad händer?
Jo, det som brukar hända när psykotiska rasister får sina egna argument kastade i sitt ansikte.
Rasistsvansen sänder dödshot till radiokanalens medarbetare och Wilders själv kräver censur.
Ergo, radiostationen drar tillbaka teckningen från hemsidan.

Så.
Vad kan vi göra?

Jag tänker återpublicera bilden och sen hoppas jag att så många som möjligt gör likaså.
Varsågoda :)



(Geert Wilders i uniform, douche betyder "duschen" på holländska, sen tror jag ni förstår vart bilden vill komma)


PS.
I Liberaldemokraternas Sverige finns det plats för såväl Rondellhundar, karikatyrer och Minareter.

Fler som skriver:
Expo, 2, Opinionsbloggen, Stockholmsfolket.


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: UncleBob

Bemöt Wilders med fakta? Det klarar ni Islamvänner inte. Därför tar ni till lögner mot honom och naturligtvis har Wilders inte protesterat mot bilden. Något belägg för detta har heller inte du som driver denna blogg lyckats prestera.

Här är sanningen om Wilders uttalanden i korthet:



”Jag hatar inga muslimer. Det är deras bok och deras ideologi som jag hatar. Islam är ingen religion. Det är en totalitär politisk ideologi som nazism och kommunism. Om du kritiserar något i islam eller koranen, eller om du lämnar religionen eller som kvinna eller homosexuell kräver lika rättigheter för alla är islams svar: halshuggning.”



Fint sagt tycker jag och det är motsatsen till vad denna oseriösa fulblogg lyckas ljuga ihop.

2011-06-26 @ 02:05:35
Postat av: scaber nestor

Jag välkomnar kommentatorer som "UncleBob".



För den tillfredställelse det ger mig att reta upp neanderthalare som denne är ett av skälen till att jag skriver.



Och som tack så kommer jag att skriva ett nytt :)

2011-06-28 @ 12:53:11
URL: http://scabernestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0