FRA-Lagstiftningens 15 tilläggspunkter är presenterade.

Via Mark Klamberg får jag reda på att de 15 tilläggspunkterna till FRA-lagstiftningen är presenterade (även kallade FRA 2.0)
Här är Försvarsdepartementets promemoria.

Jag återkommer senare med en analys, nu gäller det att få ut nyheten så vi kan sätta igång med grupparbetet igen.

Men man kan ju direkt se att de försöker gömma den i samband med julledigheten, jag har inte någon uppgift på hur lång remisstiden är, men jag gissar att de försöker hålla den så kort som möjligt
Uppdatering, Remisstiden är till den 27 februari enligt DN

Fler som bloggat.
Opassande, Tankar från Rooten,

Gammelmedia har i skrivande stund inte snappat upp det.



pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0