Nej tack, jag är inte så billig.

Nej tack Aftonbladet / Bloggportalen.

Jag kan tänka mig att länka till de nyheter som jag anser vara värt att länka till, men jag kan lika gärna välja Aftonbladet som någon av konkurrenterna inom riksmedia eller en landsortstidning.

Aftonbladets/Bloggportalens stora bloggpris är bara ett sätt att få pöbeln att skriva om deras nyheter och använda sig av Bloggportalens indexeringstjänst, detta för att få ökad trafik till den egna sidan, ökade annonsintäkter och i förlängningen ökad lösnummerförsäljning.
Men det är också ett försök att få tillbaka kontrollen över vad allmänheten ska anse vara läsvärt.


Det tråkiga är att många nu kommer att börja länkhora till vilken skitartikel som helst på AB samt pinga hjärnan av sig på bloggportalen för att få visa sig duktig inför husse.

Jag kommer att fortsätta som tidigare med ett litet förbehåll, finns det en artikel jag anser vara värd att länka till kommer jag att göra det strax efter jag kollat ifall den finns någon annanstans att hämta och mitt pingande kommer att ske någon annanstans.

Försök styra vad jag ska blogga om så är chansen stor att det får motsatt effekt.


Man ser på bloggportalen att valparna redan börjar flockas runt köttbenet.


Uppdatering:
Jag hittar inbjudan i skräpmailen, mitt svar kvarstår.
Nu med ett visst avog mot att använda mig av bloggportalen.

Uppdatering2:
Jag blir så full i skratt när jag ser samma personer som refererar till kvällspressen som "Aftonhoran", "Sexpressen" och i flera år har nedvärderat nyhetsmedia som korrupta och journalister som köpta, helt plötsligt bli alldeles till sig i trasorna över att ett pris har instiftats av en av dessa tidningar.
Jag antar att chansen att bli en "kändis" tar udden av den gamla kritiken.

Jag respekterar de allra flesta som väljer att vara med i spektaklet, alla gör vi egna val.
Men några bloggar kan jag nog inte läsa i fortsättningen utan att "hycklare" kommer att dyka upp i bakhuvudet.



Pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Andreas Aspegren

Hej! Synd att du inte ville ta chansen och vara med i bloggpanelen och nominera bloggare till Stora Bloggpriset.



Hör av dig om du ångrar dig!



Vänliga hälsningar

Andreas Aspegren

communitychef Aftonbladet

2008-12-11 @ 12:46:11
URL: http://www.aftonbladet.se
Postat av: scaber nestor

Synd att jag inte ville ta chansen?



Eftersom jag inte betraktar det som en chans så är det ingen förlust.

2008-12-11 @ 13:16:50
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Blogge Bloggelito

Jag undrar varför jag inte fått en förfrågan. Det måste vara en medveten sållning från Aftonbladets sida, med tanke på att kristna töntar och helt betydelselösa bloggar som apg29 tycks finnas representerade.



Inte för att jag skulle vilja vara med, men ändå.

2008-12-11 @ 13:27:40
URL: http://tianmi.info/blogge/
Postat av: scaber nestor

Jag hoppas nästan att nån av du, Jinge eller jag vinner en kategori.

Jag kan garantera att det blir ett intressant tacktal på det podiet, kanske ha på sig en t-shirt av scorpions?

2008-12-11 @ 13:31:04
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: larserick

Kan "trösta" mig med att inte heller jag fått ngn förfrågan.

Därför inte reflekterat över saken. Men nu slår det mig att jag känner som du Scaber. Vill inte bli styrd el utnyttjad.

Jag vill gärna att mina åsikter sprids, vill diskutera, sprider gärna andras om jag tycker de är intressanta.



Men vill inte vara en knähund som ger skall på befallning.

Vill inte sälja lösnummer åt en tidning.

2008-12-11 @ 13:36:26
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: Pysan

Jag är ingen hund som springer efter de andra efter köttbenet...



Jag vet vad jag hade gjort om jag hade fått en chans på det där podiet... Hu så hemsk jag är... Jag hade gjort som alla som vill upp.. visat brösten.. ialla fall höger...



Kram Pys

2008-12-11 @ 13:54:28
URL: http://pysan.wordpress.com
Postat av: Blogge Bloggelito

Pys, <a href="http://tianmi.info/blogge/posts/08/11/20/Fem-lit-4-you-F-som-i-fitta-F-som-i-fuck-Nej-F-som-i/">här</a> har du chansen!



2008-12-11 @ 13:59:16
URL: http://tianmi.info/blogge/
Postat av: Lisa Magnusson

Men shit, hur paranoid får man bli?



Jag undrar vad Aftonbladet någonsin skulle kunna göra för att bli okej i dina ögon, ifall ett bloggpris som delas ut av de hundra mest inflytelserika bloggarna (dvs de som utgör nymedia) inte duger enkom för att Aftonbladet har rört vid det. Och "pöbeln" - wtf? Vad har du för jävla mänskosyn?



Eftersom det inte är Aftonbladet utan bloggarna själva som utser vinnarna så är Stora bloggpriset knappast ett slugt sätt att försöka få folk att offra sina bloggar på tidningens altare. Snarare är det ett erkännande av bloggvärlden och ett sätt för nymedia att stärka sin position och få ännu större spridning. Självklart gör inte Bladet det här för sitt goda hjärtas skull utan för att få kredd och bli poppis hos bloggarna. Men vad spelar det för roll, såvida nu Aftonbladet inte är Djävulen och allt de gör således är av ondo per definition?



Jag tycker att Aftonbladet är bra på att försöka ta till sig nytt, det är inte minst jag själv ett exempel på - jag fick börja skriva krönikor för aftonbladet.se enbart tack vare att de läst min blogg. Visst finns det sådant som är dåligt och som jag inte tycker om med tidningen, men de är åtminstone öppna för diskussion. Och du själv är faktiskt väldigt mycket mer kategorisk och dramatiskt svartvit än någonsin Aftonbladet i sina sämsta stunder.

2008-12-11 @ 16:06:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19586
Postat av: scaber nestor

@ Lisa.



Att inte vara godtrogen och blanda min tro på det goda i folk med att också acceptera det mindre goda har räddat mitt liv mer än en gång.



Att du inte accepterar mitt ställningstagande kan jag acceptera, men ditt raljerande om vad min åsikt om aftonbladet skulle vara är imbecillt och en usel halmgubbe.



Det är trevligt att du vill försvara din uppdragsgivare, men jag tror de är bättre på att försvara sig själva utan din hjälp.

2008-12-11 @ 16:50:58
URL: http://scabernestor.blogg.se/?tmp=11150811
Postat av: Jens O

Håller med Scaber Nestor.



Bara för att [AB] har fått för sig, till att kora årets blogg, betyder det mycket litet i praktiken.

Det som betyder något, är den blogg vilket kommer att koras:



"Nominera Årets Politiska Blogg 2008!"



http://bloggenbent.se/modules/wordpress/2008/12/01/nominera-rets-politiska-blogg-2008/



Den riktiga bloggtävlingen.

2008-12-11 @ 19:49:43
URL: http://www.odsvall.se/blog/
Postat av: Cornucopia?

Det finns massvis med smala och extremt bra bloggar som aldrig kommer vinna några priser, då deras inriktning är för smal och antalet läsare därmed för litet.



Istället kommer det bli ytligheter som vinner, bloggar som skriver om ungefär samma saker som Aftonbladet, dvs trams som vem som helst vill läsa och inte kräver något av läsaren. Töm och glöm, tack och hej.

2008-12-11 @ 21:49:14
URL: http://cornubot.blogspot.com
Postat av: m00ns

2008-12-12 @ 09:12:21
Postat av: m00ns

Väldigt skeptisk till Aftonbladet / Bloggportalen

numer. När dom plockar bort ens inlägg sen väntar tills det finns massa andra inlägg att slänga före är det inte fair längre. Skrev i inlägget att dom var feg-skitar då tog det inte många minuter innan det dök upp..



Nån p-ss groda anmäler alla mina inlägg till twingly tänkte det var pga blogg pris skräpet så hoppade av det med. Men dom anmäls iaf. Att pensionerade ensamma mammor får en fjärdedel av den el dom har rätt i pga av att lagen inte följs är väl ffs inget att dölja?









2008-12-12 @ 09:18:38
URL: http://m00nster.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0