Kolla upp hur och speciellt varför de olika partierna i EU har röstat som de har röstat.

Sossarna börjar röra på sig inför EU-Valet, det är ju snart bara ett år kvar tills ca 40% av sveriges befolkning ställer sig vid valurnorna.

Vilket parti ska få min röst?
Det vet jag till 99%, men för att jag ska ändra mig krävs en grundläggande sak.

Detta är mitt krav, ingen ratificering av Lissabon-Fördraget innan svenska folket fått säga sin mening.

Detta kravet ställer redan det partiet min röst (med största sannolikhet) kommer att hamna på och för att inte bli totalsågad på denna bloggen så är det något partierna jag skriver om ska ha med i sitt valfläsk.

Folkomröstning om Lissabon-fördraget.
Tro inte för en sekund att  folk hade planerat att gå och lägga sig efter FRA-lagen är riven.
Det finns gott om lagar och förordningar som inte hör hemma i en demokratisk rättstat.
(Jag räknar EU som detta fram tills Lissabon-fördraget dras igenom, efter det är det en odemokratisk superstat.)


Det jag ber alla att göra först och främst är att innan ni lyssnar på valfläsket, kolla upp hur och speciellt varför de olika partierna i EU har röstat som de har röstat.

Junilistan har vänligheten att redovisa öppet om vad och varför de röstat som de röstat.
Vänsterpartiet har också bra redovisning.
Miljöpartiet likaså.

(Försök hitta motsvarande röstlistor och förklaringar på s-m-fp-c-kd.)

Piratpartiet kommer att bli en frisk fläkt och jag är säker på att de inte bara kommer att presentera hur de har röstat, med stor sannolikhet kommer vi se det på youtube också :)



Nu har vi snart utjämnat antalet partier.
Vi har fyra som är kritiska till EU's superstatbildning. (v-mp-jl-pp)
Vi har fem som är delaktiga i den. (s-m-fp-c-kd)

Nu ska vi se till att de sistnämnda hamnar i minoritet bland Sveriges representanter till EU, låt oss få en representation som är där för Sveriges skull.

pingat på intressant.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,  , ,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0