Begäran om handlingar från Näringsutskottets sammanträde 17/2-09 (ACTA-avtalet)

Fick reda på av Erik Josefsson, EU-parlamentariker för Vänsterpartiet, att ACTA-Avtalet diskuterades i Näringsutskottet den 17 februari.

Av den anledningen så begär jag ut de handlingar som finns om och runt detta möte.
För att vara riktigt säker på att begäran inte glöms bort så postar jag den här på bloggen också.


till[email protected]
datumden 23 februari 2009 15:50
ämneBegäran om handlingar från Näringsutskottets sammanträde 17/2-09



Enligt offentlighetsprincipen begär jag ut diariehandlingar, protokoll samt eventuellt ytterligare skriftliga handlingar från Utskottssammanträdet 2008/09:31 från den 17/2 2009

Speciellt vill jag ha ut all skriftlig information om punkt 4:

4. Fortsatt behandling av utskottets ställningstagande till regeringens ståndpunkt om förhandlingarna om ett handelsavtal om åtgärder mot piratkopiering och varumärkesförfalskning (Anti-Counterfeiting Trade Agreement, ACTA).

Även information som rör när punkten om ett handelsavtal om åtgärder mot piratkopiering och varumärkesförfalskning (Anti-Counterfeiting Trade Agreement, ACTA). ska tas upp igen av Näringsutskottet begärs ut även detta och även där hänvisar jag till offentlighetsprincipen.

Om skäl föreligger att all information inte kan lämnas ut vill jag ha dessa skäl i skriftlig form sänt till mig.

Niklas Starow
Köpmannag 2b
24565 Hjärup

telnr: 0703-XXXXXX
Mail [email protected]




Fler som skriver om ACTA.
SvD, Vasabladet, Futurezone, Markus Blomberg, Perzec, Postmodern vadå, Anders Widén, Farmor Gun, HAX, XOR, Satmaran, Proj0, Out Off Line, Badlands Hyena,

Pinged at Twingly, Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Calandrella

Var inte för optimistisk. Deltagarna vid förhandlingarna har, enligt Eva-Leva Jansson, försätts med tystnadsplikt (det var i alla fall tänkt så). Hemskt men sant. Läs på http://calandrella.wordpress.com/2009/02/09/politikers-tystnadsplikt-om-acta/.

2009-02-23 @ 16:17:19
URL: http://calandrella.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Jag vet, men jag vill ha dessa skäl skriftligen så de kan användas i ett senare läge när det gäller att få politiker att rösta ner det.



Vi har två val framför oss och jag har inte en tanke på att låta någon komma undan med att säga att det är ovanför deras huvuden.

2009-02-23 @ 16:20:03
Postat av: Erik Josefsson - kandidat till Europaparlamentet (v)

Jag i min tur hittade informationen hos HAX:



http://henrikalexandersson.blogspot.com/2009/02/ett-krav-pa-oppenhet-med-bredd.html?showComment=1235332860000#c796327632958795215

2009-02-23 @ 18:49:01
URL: http://erikjosefsson.eu
Postat av: Lilleman

Kan man bo i Hjärup? :)



Bra initiativ för övrigt. Kämpa! Och jag kommer lusläsa din blogg för att få reda på allt du lyckas luska ut. :)

2009-02-23 @ 23:35:41
Postat av: scaber nestor

Japp, man kan bi i Hjärup, speciellt på andra sidan spåret i Jakriborg.



Du är varmt välkommen, jag hoppas bara att svaret kommer fort så man kan använda det under valrörelsen.

2009-02-23 @ 23:40:09
Postat av: Anaïs

Tack! Du gör oss alla en stor tjänst...

2009-02-24 @ 10:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0