Nyttiga åsikter kommer från de mest överraskande ställen. The Pirate Bay trial.

Jag slösurfade bland de som skriver om fildelning och piratebay-rättegången när jag hittar en text som tillhör bland de bättre jag läst.
Ingen Se&Hör-rubrik, bra språkbruk och ett innehåll som jag tror få personer kan säga mot.

Det är Kristdemokraten Anders Sällström från Umeå som bl.a skriver så här.


"Läser om Sanna Nielsens rekordår och om hur hon har dragit in miljoner i vinst under året som gått trots krisen i skivbranschen och den illegala nedladdningen
. Det är nämligen så att pengarna ligger i spelningar....
Den potentiella publiken mångdubblades då radion kom, mångdubblades igen då kassettbandet kom, och ännu en gång då fildelningen kom. Plötsligt har den teoretiska publiken på artistens spelningar åtminstone hundradubblats....

 Är det egentligen en så konstig tanke att Sanna måste göra spelningar för att tjäna pengar. Hon måste väl arbeta för sina inkomster som alla vi andra....

Det är inte piratkopieringens fel att CD-försäljningen minskar, det är tekniken som sprungit ifrån de fysiska distribueringsmedierna".



Heja Anders, hoppas du övertygar några av dina partikamrater i riksdagen.


Rick Falkvinge, Anna Troberg, Christian Engström, Proj0, Annorlunda, SR, XORbot, Streetknowledge, SvD, Expr, DN, HD,
SvD2, HD2, SvD3,


Pinged at Twingly, Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0