Omröstningen om Medina-rapporten INTE flyttad? - Uppdatering! det formella beslutet är inte taget än.

Jag har skickat ut frågor om Medina-Rapporten bland de kanaler jag har och detta är det svaret jag fått angående att omröstningen skulle ha blivit flyttad.


Hej igen,
 
Jag tror tyvärr detta rykte bara är för att man skall komma undan ev. protester på ett smidigt sätt. Jag ställde frågan till EU-upplysningen och fick följande svar...
 
Om det är Europaparlamentarikern Manuel Medina Ortegas betänkande om utsikter på upphovsrättsområdet inom EU du menar, hittar jag inget som tyder på att omröstningen är flyttad. Se dokumentets behandling i OEIL, datum (under "Forecasts") för omröstning i Europaparlamentet är enligt denna 12 mars:
http://www.europarl.europa.eu/oeil/file.jsp?id=5636962

På ovanstående sida finns även länkar till dokumenten, exempelvis betänkandet (A6-0017/2009) och förslag till betänkande (PE 413.997).




 
Forecasts
12/03/2009   Plenary sitting agenda, vote
12/03/2009   EP plenary sitting (indicative date)



UPPDATERING!

Det formella beslutet att skjuta upp omröstningen tas inte förrän den 5'e mars och innan dess kan de inte plocka bort datumet.

Så omröstningen ska skjutas upp, men EU-upplysningen får inte det beslutet förrän efter det slagits formellt.




Pinged at Twingly, Intressant


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: robert

facepalm suck. dags att nöta fotsula igen med andra ord.

2009-02-24 @ 01:29:51
URL: http://blog.asystemapart.com
Postat av: farmorgun

De litar väl inte på att Sverige sriksdag klubbar igenom Ipred - än - de behöver väl se beslutet på regeringens hemsidan först.

2009-02-24 @ 09:27:40
URL: http://farmorgun.blogspot.com
Postat av: Henrik Alexandersson

Jag tror - och hoppas - att det bara är EU-informationen som inte hänger med i svängarna.



Uppgiften om att Medina skjuts upp kommer ju, via Erik Josefsson, från utskottets kansli.

2009-02-24 @ 15:18:39
URL: http://www.henrik-alexandersson.se
Postat av: scaber nestor

Både Ja och Nej, det som har hänt är att det formella beslutet att skjuta upp det inte tas förrän den 5'e mars och innan dess kan de inte plocka bort datumet för omröstningen.

2009-02-24 @ 16:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0