Drar mig till minnes min ungdom, ska den bli olaglig att minnas?

I tonåren var jag väl minst lika pilsk som dagens tonåringar, fast med färre sätt att få utlopp för den.
Inget internet och porrtidningar var inte att tänka på, liten håla som man bodde i så hade det tagit lika lång tid för föräldrarna att få reda på att jag handlat en som handtrallan uppe i skogen ungefär.

Men ett nöje som jag hade de gånger man lyckades med konststycket att få tag på en flicka på ungefär samma nivå av pilskhet som mig, var att föreviga detta tillfälle.
Snäll påg som man var så frågade man och fick faktiskt ett jakande svar påfallande ofta.

Så jag har några polaroidbilder i en låda nånstans med mig och flickor i ungefär min egen ålder, fast för 20 år sedan.

Det har ju hänt att bilderna har kommit fram när man vill minnas sina tonår.


Men nu ni, detta ska tydligen bli olagligt.
För att nu har regeringen bestämt att personer under 18 år får inte ha en sexualitet, åtminstone inte en exhibitionistisk sådan.

Bilder på personer under 18 år ska räknas som barnporr.

Snabb fråga, hur frigid och mörkblåkristenkonservativfundamentalist är man egentligen om man tror att 17-åringar inte experimenterar med sex?
16-åringar? 15?

Detta är inget skydd för tonåringar, det är en mental burka.


Lär ungdomarna att skydda sig själva och sluta lägg er i så förbannat.





Pinged at TwinglyIntressant
DN, Hax, Cattas, SR, Mynewsdesk.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Beelzebjörn

Men för fan väck mig någon?

2009-11-02 @ 17:38:58
URL: http://outad.blogspot.com/
Postat av: Lars-Erick F

Hoppsan. Har inte kollat, men har de tänkt sig en gräns på 18 år! I och för sig gillar jag inte barnporr, men är samtidigt instinktivt negativ till förbud kring allting. Nog för att samhället blivit hårdare på många sätt, men 18 år...

Minns hur en del klasskamrater kopulerade i 10-11 årsåldern. De var förstås väldigt avancerade, men om de haft en kamera... jösses, inte förtjänar de en lag som denna...

2009-11-02 @ 17:50:32
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: karate slugger

Det du pekar på är ganska luddigt det håller jag med om. Men antagligen vill man komma åt kommersiella eller rena porrbilder för spridning på internet, alltså det ska vara svårare för en fotograf/filmare i en porrblaska eller tidning/sajt att säga att han trodde dom var 18. Får hoppas att man formulerar om det där med 18års gränsen en aning.

2009-11-03 @ 11:25:15
URL: http://griskrig.blogspot.com/
Postat av: E-mannen

Det är redan nu förbjudet med innehav av porrbilder på folk som är under 18 år. Släng dina bilder snabbt!



Citerar från en sida på SVT om barnporr:

I dag finns ingen bestämd ålder angiven utan ett barn beskrivs som "en person vars pubertetsutveckling inte är fullbordad eller som, när det framgår av bilden eller omständigheterna kring den, är under 18 år".

2009-11-03 @ 18:52:19
Postat av: scaber nestor

wow, jag innehar illegala bilder av mig själv.....

2009-11-03 @ 19:51:59
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Bengt Svensson

En pedofils bekännelser



När jag var 19 så träffade jag en tjej som var nästan 15, vi blev förälskade. Jag brädade hennes gamla pojkvän, nej, hon var inte ens oskuld. Det fattades några månader till hennes 15-årsdag så min inställning var att vi kunde gott vänta. Hon respekterade det men vi gjorde allt, tog bilder, avancerat hångel, hjälpte varandra till orgasm, men undvek regelrätt samlag.

Så efter en fest med alkohol så förförde/våldtog hon mig, detta var ett par veckor innan hennes 15-årsdag.



Hon blev sedan min fru och mamma till mina barn, men det förtar ju naturligtvis inte mitt ansvar och mitt grova brott. En gång pedofil, alltid pedofil.

2009-11-04 @ 00:46:07
Postat av: scaber nestor

@Bengt.



Jag gör gärna din kommentar till ett inlägg, om du vill får du gärna skicka en längre version till [email protected]

2009-11-04 @ 00:50:22
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det är egentligen intressant som du säger.



Man får ha sex med en 17-åring, men nåde den som åker fast med en bild på samma människa avklädd som minne av denna händelse.

Det är mindre och mindre skillnad på religiös kristen fanatism och liberalism.

2009-11-04 @ 16:31:07
Postat av: AToTheK

Det har väl att göra med att kameran tar en själ när man fotograferar :)

2009-11-04 @ 19:18:44
Postat av: AToTheK

Har inte läst lagförslaget så jag vet inte vem som lagt fram det men jag gör en vild gissning på att det är KD och att M kommer hjälpa till att rösta igenom som tack för att KD hjälpte till att röstade igenom FRA/IPRED mm :)

2009-11-04 @ 19:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0