Sätt stopp för google-bilen.

Man blir rent ut sagt ledsen när man ser ett företag med mottot "do no harm" fullständigt strunta i vem eller vilka de hänger ut i google-maps.

Jag kan säga så här, innanför min ytterdörr har jag ett väldigt effektivt basebollträ i aluminium och kommer biljäveln i närheten av mitt hem och jag får syn på den, kommer jag att fullständigt demolera den.




Mitt privatliv ska vara skyddat från såväl klåfingriga tjänstepersoner på försvarsdepartementet som multinationella företag.


Och till Aftonbladet:
Er efterlysning efter fler pinsamma bilder är rent ut sagt vidrig.
Om ni ska hänga ut folk, gör det med folk som gått med på publicering frivilligt.

Resten av oss ska väl för helvete kunna gå runt i vår egen jävla trädgård utan att hängas ut till allmänt åtlöje.



Pinged at TwinglyIntressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Pelle

Överdriv lite mer tack!



Alternativt: Hur gammal är du? (mentalt)

2009-11-18 @ 10:54:46
Postat av: scaber

@Pelle.



Förolämpningar och falska mailadresser är en garant för moderering.

2009-11-18 @ 11:02:19
Postat av: Andreas

Jag skulle skratta om han i bilen också hade ett basebollträ och slog tillbaka i så fal..

Vafan, om du vill vara i din trädgård utan att bli fotad så får du väl för fan sätta upp ett staket eller något? Varför ska alla andra missa den nderbara funktionen streetview bara för att du tycker att du int ska ha något skydd runt din fula trädård, men i helvete att någon ska kolla in? Hoppas du råkar slå på en google bil med n stooor person i som vågar slå tillbaka, ordenkligt...

2009-11-18 @ 11:13:50
Postat av: Bill

Det är skillnad på att bara kolla in på någons trädgård och att bli fotad omedvetet och läggas ut inför hela världen på google maps. Bara för att man inte satt upp en tre meter hög häck/mur/whatever runt sin trädgård betyder det inte att man är villig att bli fotad. Man bör bli frågad om man vill vara med på bild, inte behöva säga till att man inte vill vara det.

2009-11-18 @ 12:22:02
URL: http://billawesome.blogspot.com
Postat av: scaber nestor

@Andreas.



Som du ser på bilden så sitter kameran en jävla bit upp, eller har du fel på ögonen?



Ett tips, Arne Anka's filosofi "Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter", är inget man ska ta bokstavligt.

2009-11-18 @ 14:56:54
URL: http://scabernestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0