Demonstrationer mot FRA-lagen 10 oktober.

Mhm, igår kom det väntade beslutet att försvarsutskottet godkänt det lapptäcke av efterkonstruktioner som går under benämningen FRA-Lagen.

Det dröjde inte länge innan planeringen för demonstrationer körde igång.

Xorbot berättar:


Inför att riksdagen ska ha omröstning om FRA 2.0 (Proposition 2008/09:201) den 14 oktober, kommer Malmö och Göteborg att arrangera demonstrationer den 10 oktober. Jag försöker pusha för att Stockholm också ska köra en demonstration vid samma dag.




Nu vill jag se rejäl uppslutning på demonstrationerna.
Piratpartiet har 50.000 medlemmar, miljöpartiet och vänsterpartiet har de likväl mängder med medlemmar, sossar mot storebror och liberalt nätverk för integritet borde kunna dra ihop några stycken.

Centeruppropet höll jag på att glömma, där finns det några tungviktare.
Jag vet att samtliga riksdagspartiers ungdomsförbund är uttalat mot FRA-Lagen, ni delade tåg med pirater, anarkister, kommunister, sossar och miljöpartister förra sommaren, dags att göra det igen.

(Länkar till organisationer och partier som uttalat sig mot FRA-Lagen hittar ni på FRApedia.)


Sen har du några utomparlamentariska partiyttringar som också kan dyka upp, men ge fan i stenkastningen, första personen som jag ser en gatsten i handen på får både sten och egen hand uppkörd i arslet.


Vill ni vara med och organisera hör av er till Xorbot så för han ihop alla, så vi kan samlas i ett tåg på vardera ort.




Fler som skriver:
Livbåten, Projo, FarmorGun, Calandrella, Falkvinge, HAX, OlofB, Svensson, Seved Monke, UD/RK, SossarMotStorebror, Frykman, Sundin, Klamberg, Liberal & Långsint, Sebastian, Blå Borgen, Sultans, Mitt i Steget, pophöger, Svart på vitt, Zac's, Cornucopia,
 
DN, DN2, SvD, Medievärlden, Newsmill, NyTeknik,

Pinged at TwinglyIntressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0