Rosa rattar.

Det händer roliga saker när jag får lite panik :)

Bakgrunden är att jag skulle varit ute på lunch/eftermiddagsdejt igår, men hon fick förhinder och ville ta det en annan dag så jag slöade till lite istället.
Sen ringer det på telefonen och inom loppet av ett par minuter så skulle vi ses på kvällen istället.

Själklart ville man det, men då uppstod det några problem.
Jag var lite sunkig, så jag fick välja mellan:

1- en snabbdusch och en bra rakning.
2- en bra dusch och en snabbrakning.


Jag valde det senare alternativet vilket inte var det brightaste beslut jag tagit, så där står jag och luktar visserligen rent och gott, men jag har små dassapappersprickar i ansiktet vilket inte signalerar "Dröm-mannen" precis.


Men iväg far jag mot Lund.
Tror de flesta pappersprickar försvinner på vägen in, men när jag väl kommer fram så nog fasiken sitter ett par kvar, av med dessa och där står jag med dessa sexiga röda prickar på hals och överläpp....
Jaja, det är en halvtimme kvar, får fram en tub med lotion och sen är det bara att hoppas på det bästa.

Då uppstår nästa problem, gåvan.
Jag finner mig stående på ICA och i valet och kvalet blir det en påse med rosa rattar, det är Ahlgrens bilar till stöd för bröstcancerfonden.
Nej, fråga mig inte vilken tankegång som ledde fram till att detta var en bra idé, minns den inte själv.
Som sagt, när jag får panik händer roliga saker.



Summa summarum.

Denna påse med rosa rattar visar sig vara en lyckträff, för det visar sig att vi har samma dåliga humor och det blev ett antal skrattanfall under kvällen pga denna påse med rosa rattar, associeringen flödade och allt var väl inte fullständigt rumsrent :)
Det var en väldigt trevlig kväll med en kvinna som jag under kvällens lopp bara ville lära känna mer och mer.

Verkar som det var lite ömsesidigt också, för på söndag har Skabbe en vacker, intelligent konstnärssjäl hemma på middag.




Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Pinged at TwinglyIntressant

Kommentarer
Postat av: Daniel A

+1

2009-10-14 @ 20:08:50
Postat av: John Nilsson

Grattis :)



Kul berättelse. Du råkar inte vara min ovetandes halvbror?

2009-10-15 @ 00:10:49
URL: http://polaritet.blogspot.com
Postat av: Beelzebjörn

W00t!



Jag ska prova den där någon gång... Lät som ett bra sätt att screena. Tar hon det INTE med humor, kanske vi inte är helt kompatibla...



Är taktiken CC-licensierad, eller måste jag köpa 'Skabbes Datemanual' innan den tillämpas i fält?

2009-10-15 @ 04:53:25
URL: http://outad.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Holy heart-failure, Batman!

2009-10-16 @ 00:41:49
Postat av: Lisa

Strålande, lycka till!



Bävar för vad Ahlgrens drar till med när det blir dags för prostatakampanj...

2009-10-16 @ 16:31:49
Postat av: scaber nestor

@Lisa.



Jag med, men jag gissar färgen blir brun eller lila.

2009-10-16 @ 19:08:16
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Siobhan

Jaha...så nu kan jag inte äta Alhgrens bilar längre. Fast det kunde jag visserligen inte innan heller :)

2010-03-04 @ 14:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0