Stora Bloggpriset - Mina nomineringar i kategori 5. Politik&Samhälle.



Detta är för mig en ganska lätt kategori, svårt att hitta de 5 jag vill nominera men jag har bra koll på området.
Men det gäller att hitta de 5 som varit bäst under hela året och jag kan ganska bestämt säga att med 2 månader kvar av året att det blir svårt att ändra på mitt beslut nu när det ändå är taget.


så här är de utan inbördes ordning.


Le Domaine d'Anais
.
Ovärderlig information om den franska upphovsrättsdiskussionen, att franska politiker är minst lika korkade som svenska och hon ger ett internationellt perspektiv på flera viktiga frågor gällande mänskliga rättigheter.


Mark Klamberg.
Ja, väldigt bra och drivande i FRA-frågan, men min nominering är främst vad gäller den input han ger i folkrättsområdet, något som är till stor hjälp för mig i mitt arbete vad gäller dnmr då folkrättsjuridik är ett ofta förbisett område i svensk politik.


Staffan Danielsson
.
Han bråkar, missförstår och har fel vad gäller FRA-lagstiftningen.
Men han tar debatten, skapar debatt kring andra viktiga frågor och diskussionerna i hans kommentarsfält gör mig ibland grön av avundsjuka.


Farmor Gun i Norrtälje.
Med vårdat språk ger hon kängor mot orättvisor som vi andra bara kan drömma om, hon visar respekt för sina medbloggare och motdebattörer samt är en person som man instinktivt bara tycker bra om.


ProjO.
Sexualliberal debattör, träffsäker i sina analyser och tar även de svåra debatterna.
Håller inte med om allt och vi har bråkat vad gäller vapenlagstiftning i flera år på helgon.nets forum, men Hanna har min djupaste respekt.


Bubblare:
OlofB, Erik Laakso, PromeMorian, Opassande, Lars Erick, Mina Moderata Karameller.




PS!
Vill ni ge tips om de andra kategorierna har jag en bloggpost här där ni kan lämna dem.




Pinged at TwinglyIntressant


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anaïs

Åh, tack! Stor ära!

2009-10-28 @ 13:54:49
URL: http://ledomainedanais.blogspot.com/
Postat av: Mark Klamberg

Tack!

2009-10-28 @ 14:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0