Stora bloggpriset - cirkusen är igång.

Så, då var stora bloggpriset igång igen.

För de med gott minne så tyckte jag att det var en kass idé förra året, såpass att jag tackade nej till att medverka i juryn.

Jag anser fortfarande att det är en utomordentligt fånig tillställning, men de som var där har berättat att det var ganska trevligt, så min aversion har mildrats något.

Blir jag tillfrågad kommer jag nog att tacka ja iår, enbart för att kunna nominera 2 personer:

1. Farmor Gun i Norrtälje
Många vet det inte, men av de som mailade och ringde samt påverkade andra att också höra av sig till EU-parlamentarikerna i våras inför telekompaketets omröstning ang 138 och 166 så var hon den som drog det tyngsta lasset.
Sen driver hon en suverän blogg också.


2. Erik Josefsson.
Vänsterpartisten som blev hjälpreda åt Christian Engström, utan hans idoga arbete och skärskådande ögon hade mycket av den skit som upphovsrättsindustrin försökt smyga igenom med korrupta politikers hjälp aldrig blivit upptäckt.


Så, vad mer?
Vill höja ett varningens finger för att det nu kommer att länkhoras något enormt bland mindre seriösa bloggare som desperat försöker ta sig upp på listan.

Vet att många gör nyheternas rss som sina egna länkar och på så vis får många inänkningar till "sin" blogg.
Hoppas detta tas itu med ordentligt.


Visstja, de har utökat med ytterligare en kategori jag skiter i.


Ps.
Kulturbloggen ska dela ut pris till den ytligaste bloggen, de behöver namnförslag.


Pinged at TwinglyIntressant
MMK.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0