Inflation i att outa misstänkta i kvällspress och populistiska politiker är inte sena med att dra billiga politiska poänger.

Expressen outar den kvinna som är misstänkt dubbelmördare med namn och bild, Göran Hägglund (kd) spinner på nyheten och hennes anhöriga beklagar sig för första bästa journalist.

Själv tycker jag fortfarande att det är osmakligt att outa misstänkta oavsett hur "skyldiga" de verkar vara i förhand.

Tro fan att Tant Gredelin tror sig komma undan med att skita i rättsprinciper när delar av journalistkåren skiter i dom också.





Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Lars-Erick F

Det är ju så att kvaliteten både på ministrar och journalister är i stadigt sjunkande.

Och båda grupperna gillar inte oss bloggare. Känner de sig hotade? Befogat i så fall... Vi accepterar inte vilka klantskallar som helst.



En annan reflexion är att den politiska debatten visserligen i ngn mån blir hetare, men ändå mindre intressant ju närmare valet vi kommer. De partibundna, även bloggare med partistämpel, får en allt större benägenhet att ta fram skygglapparna och driva rätt förutsägbar propaganda i st för meningsfull diskussion.



2010-04-11 @ 17:47:10
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: frekar06

Bra inlägg där Scaber Nestor.



Ingela Gardner Sundström (tung kommunalpolitiker och förhandlare i SKL, Moderat) har fått spel. Hon vill förhandsgranska artiklar innan de publiceras. Så här säger hon till tidningen Skolvärlden i en kommentar till tidningens avslöjande om maktmissbruk:



"Ni uppger att ni i flera dagar sökt mig eller min familj för en kommentar. Jag kallar inte hårt vinklade frågor för kommentar. Dessutom gavs jag inget tillfälle att se artiklarna i förväg för att kunna kommentera innehållet. Därför väljer jag att nu att göra på detta vis."



http://www.skolvarlden.se/artiklar/skolvarlden-svarar-ingela-gardner-sundstrom

http://www.skolvarlden.se/artiklar/tung-m-politiker-anklagas-maktmissbruk

2010-04-11 @ 20:31:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/frekar06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0