Inlänkningar och beröm jag missat i veckan.

När jag kollar igenom bloggrullen och rss-listan så här i slutet av veckan så ser jag allt som oftast en del inlägg jag borde länkat in oh ämnen jag borde ha skrivit en rad om.

Så jag samlar ihop er här.


Först och främst, stor länk-kärlek till Amanda Brihed och hennes fantastiska inlägg "För jag är så himla förtvivlad och uppgiven. Igen." som visar på en enorm demokratisk brist i detta landet, rätten till sin egen kropp.
JensO, Trollhare, Annika Beijbom och Per pladdrar på länkar in.


-------


Netopia har varit ett samtalsämne i veckan som gått och visst är det skönt att se att de vågar sig ut på nätet.
Men jag ser inte varför jag ska ge dem mer uppmärksamhet än APB-bloggen.
Avsaknad av länk i föregående meningar tror jag sammanfattar mina åsikter.
Däremot länkar jag mer än gärna till de som orkar läsa igenom deras skitsnack, Anna Troberg, Emil Isberg och Full Mental Straightjacket gör jobbet och jag visar min uppskattning genom att länka till dem.

-------

Gategate fortsätter vara en toppnyhet i bloggsfären och den visar för varje dag att frågan har fler bottnar än vid en första anblick.
Det som till en början bara var trakasserier har nu gått vidare till att visa på en huvudlös narkotikalagstiftning.
Svensk Myndighetskontroll, Isobels text och verkstad, Thomas Tvivlaren och Oscar Swartz kör igenom ämnet.. 
Nyheter24 gör ett kanonjobb och visar hur Horntullpoliserna ljuger i sin polisanmälan.


-------

Glöm inte Lilla Bloggpriset, Calandrella är nominerad och det vore ju fasiken om inte den fantastiska bloggen skulle ta hem det.
Calandrella, jag länkar alltför sällan till dig, men här får du en digital kram tillsammans med en röst på dig.


-------


Och till sist har vi FRA-debatten som vägrar dö :)
Anders s. Lindbäck, Farmor Gun, futuriteter (snygg design!) och Mark Klamberg håller fanan uppe :)



Glömt nån/nåt?
Antagligen, men det får räcka med detta.




Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Jan-Olof Flink

Tack för länkkärlek !



Mvh

/J-O

2010-02-20 @ 09:26:23
URL: http://futuriteter.blogg.se/
Postat av: Thomas Tvivlaren

"Netopia har varit ett samtalsämne i veckan som gått och visst är det skönt att se att de vågar sig ut på nätet.

Men jag ser inte varför jag ska ge dem mer uppmärksamhet än APB-bloggen.

Avsaknad av länk i föregående meningar tror jag sammanfattar mina åsikter."



GMTA! :)



Det jag upplever som ett problem är antydningar från likasinnade som får mig att fundera kring om dessa helt förbisett att Netopia och APB alls icke är intresserad av en dialog. Det är propagandaorgan av och med personer som får betalt för sitt tyckande. Det finns så mycket annat att lägga krut på än att valsa runt deras räjonger. En granskning vore exempelvis trevligt om ekonomiska kopplingar till dessa företeelser hos de som backar upp dem.

2010-02-21 @ 09:31:11
URL: http://www.thomastvivlaren.se
Postat av: Anonym

Stort tack för länkkärlek! Nu ska vi ha lite mer drag i #gategate också tycker jag förutom att Henrik Pontén måste ge sig... Kram/Annika

2010-02-22 @ 13:41:11
Postat av: Amanda Brihed

Du är för jäkla bra! Tack för länkkärlek!

2010-02-26 @ 11:24:46
URL: http://brihed.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0