Bara friska vargar sköts i jakten, var i helvete är de sjuka djuren Carlgren?

Jadu Carlgren, verkar som du är förbannat ensam om att hävda att jakten var för att plocka bort de sjuka individerna ur den svenska vargstammen.




Enligt Statens Veterinärmedicinska Anstalt (SVA) som nu obducerat nästan alla vargar som sköts, så är det bara friska djur som skjutits.

Vilket gör att ditt huvudskäl för jakten nu konstaterats vara rent skitsnack.
Något t.o.m jägareförbundet håller med om.

Nog finns det oskygga vargar, men varför slösa bort licensjakt på de som man kan skjuta ändå, genom skyddsjakt?



Så vad är då kvar för skäl till att skjuta av vargstammen?
Inga som inte funnits sedan 1966, vilket är "för att vi vill".

Vetenskapliga skäl har aldrig funnits, siffran "210" har inga som helst vetenskapliga skäl bakom sig, det är ett riksdagsbeslut och inget annat.
Något Skandulvs och Naturvårdsverkets rapporter bekräftar.



Detta är helt och hållet en beställning från jägarlobbyn.

Allt från förra regeringens tillsättande av Jägareförbundets representant, Åke Pettersson, som enmansutredare för rovdjursutredningen och framåt.

Riksdagsledamöter som blivit bjudna på jägarlicens och efterföljande jakt gjorde definitivt sitt för att se till att beslutet för vargjakt gick igenom.
De 50-miljonersbidrag Svenska Jägareförbundet får årligen har kommit väl till pass antar jag.

Undrar hur mycket av det som egentligen har "återbetalats" till vår lagstiftande församling i form av bjudresor, middagar och sponsring av jaktlicenser?


Jag hoppas att riksåklagare öppnar upp en förundersökning om mutbrott och bestickning, så vi kan få se listan över riksdagsledamöter som villigt har lånat ut sin ficka och sin röst åt denna lobby.


Massjakten har tyvärr fått stort stöd bland befolkningen, nu gäller de att visa upp att skälen som ligger till grund för denna opinionssvängning är felaktiga.
Med argument som tål granskning, oberoende experter och vetenskapliga bevis.




Glöm inte manifestationen den 17 januari mot licensjakten på varg - från kl 14.00, Mynttorget (vid riksdagshuset.)


Avslutar med det, i mitt tycke, bästa och roligaste inlägget i vargdebatten.

Martin Ezpeleta's intervju med en varg.




Hej vargen

- Sho

- Hur är det?

- Jobbigt, du vet. De e fett med aina - snutar - överallt nu.

- Jo, jag har hört det. Vet du varför de jagar er?


- Svargdemokraterna snackar massa jiddrish.
Säger att vi dödar hundar, vi dödar får, vi dödar renar, vi dödar älgar.
Jag svär, hade Palme blivit skjuten i Norrland, hade
aina sagt att det var vi som döda honom!

- Men stämmer det inte att ni dödar djur?

- Kompis, vi är rovdjur. Klart man shålar ibland ett får,
eller en ren. Vi är hungriga, vad ska vi göra?

- Är det bara ni som gör det?

- Nej, alla rovdjur gör det. Men dom hatar oss, de golar till aina
och säger att det var vi, att vi halalslaktar renarna. Värsta jiddrish.


- Kan ni inte äta annat?

- Kan ni inte äta annat?

- Vad ska vi äta? Svargdemokraterna vill att vi ska äta bärplockare, men bara de som är gula och har sneda ögon.
Jävla idioter, jag säger, vi är färgblinda och ser dåligt! Vi märker ingen skillnad.
Dessutom är bärplockare fett keffa, går inte att käka.

- Men svargdemokraterna säger att ni angriper hundarna?

- Jiddrish, bara jiddrish. Vet du vem som dödar hundarna,
det är aina själv som skjuter dom. Jag svär, de siktar sämre än Hamas!

- Menar du att det är svargdemokraterna själva som dödar hundarna?

- Kompis, nästan dubbelt så många som alla vi i hooden!
Det borde vara vi som får jaga svargdemokrater.

- Menar du att du att det är jägarna som är största problemet?

- Nej, bilarna är värst. Jag svär på min mamma, att 95 procent
av alla döda hundar har blivit påkörda.

- Men varför angriper de er då?


- Du är bra dum du abu. Läser du Expressen, eller? Tror du aina kommer säga till bilarna att sluta köra.
Tror du de kommer säga till hundarna att sluta kaxa sig.
Det är lättare att skylla på oss och säga att vi är för många.

- Varför slåss ni med hundarna?

- De är jobbiga, de kommer och skriker saker. Svartskalle, åk hem. Du vet, hunden är svennes bästa vän, de tror att hundarna är värsta fina. Men de är värsta rassarna, precis som aina.
Jag vet inte ens vad de gör i hooden, de bor inte här. De kommer in och tror att de äger hooden.
Jobbiga som fan. Klart man lackar ibland.

- Men i Sverige får alla vara i skogen.

- Men dom tror de äger den. Aina säger att vi inte kommer härifrån, att vi ska sticka.
De hatar oss, säger att hooden är deras.
Vi vill vara ifred, men hundarna kommer och muckar. De låtsas va macho,
men så fort de får en örfil de ylar och springer och hämtar aina.
Tänk vi skulle gå och mucka med dom i sitt kvarter. Ha ha, fatta vad de skulle skita i brallan.

- Men är ni inte för många?

-  Vet du hur stor hooden är!? Vi är 200, vet du hur många älgar det finns? 400.000!
Du vet, de äter skott, trampar sönder och värsta skadan. Mycket cash. Men älgen är svenne,
de har värsta feta inflytande här i hooden. De behandlas som kingar.
De kollar snett, du vet. Bara för att dom finns på nyckelringar, du vet, kepsar, vykort.
De är kaxiga som fan, frågar om tyskarna vill ta bild med oss också.
Jag svär, vore de inte så stora jag skulle knulla dom.

-  Men förökar ni er inte för fort?

- Mannen, jag skulle om jag kunde! Men vet du hur sällan man ser brudar här.
Jag har inte borrat en guss på hela vintern, jag svär.
Kommer det en hund nu, jag svär, jag ska inte döda den,
jag ska knulla den.

- Så du menar att det bara är propaganda?

- När min farfar levde, var det bara han och farmor i hooden.
Han softade fett, rökte vattenpipa och hade det softish.
Då kom svennarna och sa att de måste göka, att de skulle få
bidrag om de fick barn. Du vet, bidrag… man säger inte nej till bidrag.
Farfar borra farmor så hon fick kids.
Och nu de säger vi är för många och att vi alla är kusiner med varandra.
Därför de skickar svargdemokraterna för att döda oss.
Jag fattar inte.

- Jag får önska dig lycka till och jag hoppas att du överlever.

- Insha´Allah




NK, GD, NSD, SvD, ÖP,
GreenJessica, Leva i flock, Laakso, Adam Skevstad, Alltid Rött, Ali Esbati, Vargen, Yngve, Hampus,

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0