Om det inte kan kategoriseras som nazism eller fascism, men rasism är för vagt. Vad är det då?

Det har under ett tag gått från att vara normal smutskastning av personer som är kritiska till staten Israel's behandling av Palestinier, till att gå bortanför det de sämsta Sverigedemokratiska bloggarna spyr ut sig.

Jag har hoppat in på MXp då och då, mest för att skaka på huvudet åt dumheterna, även bloggen med det satiriska namnet "Fred i Mellanöstern" har fått nåt enstaka besök av samma anledning.


Men nu börjar det gå åt ett håll som jag hittills bara sett i låsta och (numer) raderade trådar på helgon.net eller flashback, motsvarigheten finns knappt att hitta på de sajter som Svenska Motståndsrörelsen härjar runt på.


Men jag kan inte kategorisera det som nazism eller fascism, begreppet "rasism" är för vagt för att passa in.


Jag vet inte vad jag ska kalla det för och jag vet inte hur jag ska reagera, annat än att skriva om min förvirring och frustration och hoppas att någon därute kan ge mig ett svar.

Och nej, detta har inget med Reepalu-affären att göra, detta var ett problem redan innan hans yttranden om det ökande våldet mot judar i Malmö.
Däremot verkar det ha eskalerat än mer i samband med detta.




(Jag väljer att moderera kommentarsfältet)


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Jesper Berglund

Sionism?

2010-03-08 @ 15:05:00
URL: http://www.jesperberglund.se
Postat av: scaber nestor

Nope, det ordet har en långt större betydelse för att förenklas så.

2010-03-08 @ 15:39:38
Postat av: Per A.

Valrörelse?

2010-03-08 @ 18:41:16
Postat av: Sophia B

Jag får nog kontra med att inlägget är för vagt formulerat för att jag ens skall kunna försöka komma med förslag eller resonera.

2010-03-09 @ 13:58:38
URL: http://www.dexion.org
Postat av: scaber nestor

@Sophia.



När det kommer till dessa bloggar så väljer jag kategoriskt att inte länka till dem.

Och detta av samma anledning som jag inte länkar till Svenska Motståndsrörelsen, Nationaldemokraterna eller AFA.

Extremister, oavsett politisk/religiös hållning förtjänar inte mer uppmärksamhet än så här.

2010-03-10 @ 02:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0