Politimetern, knufflistan, partipolitiskt obunden och lite Tant Gredelin.

Politimeterlistan har fått några omsvängningar ser jag via Martina Lind.

HAX hoppar in på en förstaplats och gör top-4 till 75% piratpartistisk.
1. Hax
2. Opassande
4. Rick Falkvinge

Den som bryter dominansen är Jinge (v) på en tredjeplats.

De bloggar jag följer mer regelbundet återfinns på:

7. Mina Moderata Karameller. (m)
12. Mitt i steget. (s)
15. Kent Persson (m)
20. Stockholm enligt Ankersjö (c)
23. Farmor Gun (pp)
26. Erik Laakso (s)
63. Amanda Brihed (fp)



Och till slut kan jag bara konstatera att det inte finns en lista på politimetern för oss partipolitiskt obundna.
Jag får nöja mig med min 12'e plats på knufflistan. (vecka 13).




Avslutar med något som inte riktigt hör till ämnet.
Men Maria Abrahamssons inlägg om Tant Gredelin behöver länkas upp.

-------------

"Om inte landets justitieminister står upp för rättssäkerheten, vem på politisk nivå ska då göra det? Och vad blir följden om de som i sin dagliga verksamhet ska värna rättssäkerheten – domare, åklagare, poliser osv – upplever att de i en central rättssäkerhetsfråga saknar stöd från den högsta politiska ledningen?

Svar: Det blir i längden en ohållbar situation."

-------------



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Lars-Erick F

Martina har lovat fixa till så att vi icke partianslutna ska få vara med också. Borde inte vara så svårt.... men det dröjer.

Håll ögonen på henne/politometern. Känns onekligen torftigt att vi inte får vara med (än?)

2010-03-31 @ 19:34:26
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: scaber nestor

Kan förstå att det tar tid, det är svårare att hålla koll på ej partianslutna och sedan kan en hel del nationalister försöka slinka in den vägen också.

2010-03-31 @ 19:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0