Nya superfängelset - byggt med brott?

Detta är bara en gissning.
Men vi har bara haft ett större bygge inom kriminalvården de senaste åren och det är det nya "superfängelset" utanför Härnösand.

Så när en hög chef inom kriminalvården med ansvar för upphandling blir gripen för grovt mutbrott och trolöshet mot huvudman så drar jag den kopplingen.

Men det kan ju vara något så simpelt som upphandling av dasspapper, vi får se :)

Tur att man är bloggare och inte journalist, de är ju tvungna att tala sann....... hmm.


Nåja, allt han behöver göra är att hänvisa till SÄPO-försvaret, hävda inkompetens så slipper han undan.



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Michael Gajditza

Superfängelseplatser har också byggts på Kumla. 48 st om jag inte missminner mig. Kostnaden skenade i vanlig ordning på det bygget men med hur mycket minns jag inte.

2010-05-22 @ 14:53:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21909

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0