Staffanstorps kommuns kommunalval - vad röstade jag på?

Jag bor inte längre i Hjärup Staffanstorps kommun, men eftersom jag inte flyttade förrän i juni är det i denna kommun jag röstar.

Anledningen till att jag väljer detta partiet är för att jag anser att den styrande treklövern (m+kd+fp) på ett oacceptabelt vis ignorerar folkviljan i kommunen, speciellt i den andra tätorten Hjärup.
De har lagt förslag om att bygga flervåningshus i parkmiljö där barn leker och har sina aktiviteter samtidigt som man lagt förslag om att anlägga en genomfartsled som gör att många skolbarn tvingas korsa den för att ta sig till skolan.

Detta är inte ens efterfrågat i kommunen, hus byggs i utkanten av Hjärup och Jakriborgsområdet (privatägt) kommer att utökas, så bostäder är inte ett problem i kommunen.
Och att anlägga nämnda genomfartsled är bara korkat.


Så jag väljer att rösta på Miljöpartiet i Staffanstorps kommun kommunalval.

Jag tror att ett ökat grönt tänk i kommunfullmäktige kan göra att de inte tar så ogenomtänkta och korkade beslut vad gäller såväl bostadsbyggande, väganläggande, även i utförsäljningsfrågor som att sälja ut den av kommunmedel anlagda fjärrvärmeanläggningen tror jag Miljöpartiet kan komma in och åtminstone göra att det inte säljs för ett underpris.

Tillägg:
Jag valde att inte personrösta.

Imorgon avslöjar jag vad jag röstade i Landstingsvalet (Region Skåne).


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: larserick

Önskar jag visste vad jag skulle rösta på kommunalt.

Eller vem.

Den jag kryssade i förra valet har flyttat. Och svårt veta vad andra tycker.... sååå anonyma lokalpolitiker numera.

2010-09-13 @ 11:49:27
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0