Vem av Askan och Bodström vill du ska sitta i EU's ministerråd i justitiefrågor?

Blev påmind genom Cecilia Wikströms blogg att det svenska Riksdagsvalet är lika mycket ett EU-val som EU-parlamentsvalet.
Detta eftersom det bestämmer vilka som sitter i EU's ministerråd under de närmsta 4 åren.


Och de senaste 4 åren har vi haft Beatrice Ask i form av Justitieminister som haft ansvar för justitiefrågor, vi kan gissa att hon hoppar högt och jublar över att Manga är på förslag att tillhöra det som censureras av EU's version av Censureringen av Internet (Blockering av websidor).

Vi har haft Åsa Torstensson som hjälpt till i Infrastrukturområdet, som kommer att bli ihågkommen för dubbelspelet i ACTA-avtalet.

Tomhylsan Tolgfors som inte ens Sveriges militär litar på i Försvarsfrågor har suttit i ministerrådet de dagar de behandlat de frågorna.



Men vilka riskerar vi att få istället?
Tomas Bodström inom justitieområdet är ju inte vad jag kallar en förbättring, att välja mellan askan och bodström är som att välja mellan att bli våldtagen av en syfilis- eller gonorrésmittad.

Vem som är påtänkt för infrastrukturfrågor och försvarsfrågor i en eventuell rödgrön regering törs jag inte spekulera i.
Men om det blir sossar ligger vi illa till.



Det börjar bli dags för alla att bestämma vilken framtid vi vill ha.
Bodströms version eller Askans version.
Eller det tredje alternativet.


PS.
Jag använder detta inlägget till Magnihasa's utmaning.


Fler om ämnet:
Piraten Anders, HAX, Opassande, Felten fabulerar, Henrik Brändén, Beelzebjörn, SvD, CE-PPMEP, Lena Ek, europaparlamentet, SvD2, Juristen, Intensifier, Lars-Erick.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Johanna Drott

Jag ser redan ett helt antal vinklar att hacka och mejsla från. Är du säker på att just det här inlägget är rätt val?



Tack för länken. Btw. ^^

2010-09-10 @ 12:41:14
URL: http://magnihasa.blogspot.com/
Postat av: scaber nestor

Jag vill ge mig själv en utmaning i att backa upp och retoriskt försvara även de mer spekulativa delarna, och i det är detta ett perfekt inlägg ;)

2010-09-10 @ 13:11:33
Postat av: Johanna Drott

Aight. Just making sure att du är införstådd i att det inte kommer att bli den snälla sortens retorik. Så att inga känslor blir sårade eller små djur skadade när det väl bär av. ^^

2010-09-10 @ 13:20:11
URL: http://magnihasa.blogspot.com/
Postat av: scaber nestor

Jag måste bli testad ibland, för jag vet att jag far iväg i lite väl ogrundade slutsatser emellanåt.



Så det är lugnt.

Men saker kan komma i retur också ;)

2010-09-10 @ 19:02:05
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Johanna Drott

Du borde se "kritiken" inom kort. Kom ihåg att det mesta av den är i illustrativt syfte, och att ytterst lite av det har med dig att göra.



Be aware. ^^

2010-09-12 @ 14:52:28
URL: http://magnihasa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0