Lägervakts-argument i DLD-debatten.

"Vi måste införa det, annars blir vi straffade".
"Vi måste införa det, för det har EU bestämt".


Detta är de huvudargument som framförs när kritiken mot Datalagringsdirektivet smulat sönder förespråkarnas argument.


Jag kallar det lägervakts-argument.
"Lydde bara order".

Funkade inte i Nürnbergrättegångarna och det är under en rättstats värdighet att den lagstiftande församlingen hänger sig åt samma sorts retorik.


Idag sker omröstningen.



Länkar:
AB, SvD, 2, Arbetaren, VK, Polisstaten, Anders S Lindbäck, MMK, Enligt min humla, CE, Värmlandspiraten, Oscar Fredriksson, tokmoderaten, HAX, Lake.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Sigge

Det är en viss skillnad mellan att gasa ihjäl folk och en skyldighet för teleoperatörer att lagra data. Den här typen av argument gynnar inte motståndet mot datalagringsdirektivet.

2011-03-16 @ 10:53:04
Postat av: scaber nestor

Idag bryr jag mig inte om Godwins lag...

2011-03-16 @ 10:58:34
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Dennis Nilsson

The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it.



- Albert Einstein

2011-03-21 @ 15:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0