*Host* *Harkel*. du sade att VEM stod på barrikaderna med oss under FRA-demonstrationerna?

I en krönika av Eric Erfors där han kommenterar centerpartiets partiledarval så står följande att läsa:

"Idol-Annie står ideologiskt nära den före detta folkpartisten Bards liberalism med betoning på ­frihets- och integritetsfrågor. De stod också på samma barrikader i FRA-frågan."


Måhända att Bard i efterhand har uttryckt stöd för FRA-protesterna.
Men att han stod på barrikaderna med oss i MRN Svart Måndag, Piratpartiet och ungdomsförbunden stämmer helt enkelt inte.


Har inget minne av att Blogge skrivit om honom, men jag pingar hans blogg för att se reaktionen, samma sak med HAX och Oscar Swartz, de kanske vet mer.

Jag har dock kollat igenom mina gamla dokumant och listor från den tiden för säkerhets skull, en tråkig läsning då många av de förgrundsfigurer som höll igång hårt då, körde slut på bränslet och har tyvärr tystnat.
Men ingen Bard var inblandad, inte ens inofficiellt.

Jag ogillar historierevision, så jag har också mailat Eric Erfors och frågat varifrån han fått uppgifterna.


******

Uppdatering.

Eric Erfoors meddelar att hans hänvisning till Bard gäller Liberati, där han var medgrundare.
Problemet för mig är att liberati bildades först efter FRA-frågan var avgjord.

Så det handlar om journalistisk tänjning av begreppen.
För oss som faktiskt var med på barrikaderna är dessa distinktioner ganska viktiga, men inte för en journalist som vill fylla ut en text.



Länkar:
Tianmi, Falkvinge, Oscar, HAX.
Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Joshua_Tree

Lööf må ha stått en bit bakom barrikaderna och hejat på innan omröstningen. När det väl var dags stod hon då fan inte kvar. Hade det inte varit för de falska orden från talarstolen hade jag kanske förlåtit det vid det här laget.

2011-09-01 @ 15:05:10
URL: http://scriptorium.se/josh
Postat av: Anonym

Jag gissar på att det är Bard själv som har berättat det för Eric...

2011-09-01 @ 15:59:23
Postat av: Nemokrati

Tänjning och tänjning, det är väl helt enkelt inte sant.

2011-09-01 @ 17:52:48
URL: http://komigenuva.wordpress.com
Postat av: Webster

Bard, ja. Förkämpen för det egna ordet, inte det fria. För ni minns väl?



http://christianengstrom.wordpress.com/2008/11/09/arg-bard-vill-jaga-fildelare/



Eftersom han uppenbarligen är för IPRED undrar jag hur det ligger till med hans FRA-motstånd.

2011-09-02 @ 16:07:15
Postat av: Dennis Nilsson

Bard's personlighet måste vara en önske-personlighet på FRA och motsvarande organisationer.



Vad man än säger om Bard, så är han i alla fall proffs i det han gör! (OBS IRONIn)

2011-09-10 @ 22:24:56
URL: http://dennisstartrek.blip.tv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0