Samma regering som inför övervakningslagar för att "skydda baaaarnen" pissar barnhemsbarnen i ansiktet.

Ett samhälle definieras i hur de svagaste behandlas och i fallet med barnhemsbarnen så står vi som nation på samma låga vidriga nivå som vilken despot i världshistorien som helst.

Barn togs från sina hem på lösa eller inga boliner, utsattes för vidriga övergrepp i statens vård.
Och nu ska de inte få ersättning för sitt lidande?

Som (L) skriver på sin hemsida:
"Regeringens agerande har varit synnerligen fult i detta.
Först slår regeringen fast i direktiven att utredningen om vanvården inte ska utreda HUR övergreppen kunde ske, politiskt sett.
Sen begränsar den utredningen till övergrepp till fram tills 1980 eftersom övergrepp bara skedde fram till 1980.
Sen avslutningsvis går minister Maria Larsson ut och säger att eftersom tiden för övergrepp satts till 1980 kan man inte ersätta offren eftersom då räknas inte de som utsattes efter 1980
Det finns lögn, förbannad lögn och Maria Larsson kan man lugnt säga!"
Det som gör detta än vidrigare är att samma regering som nu pissar dessa barnhemsbarn i ansiktet har de senaste åren infört lag efter lag för att "skydda baaaarnen" från övergrepp, men när det kommer till statens övergrepp så gäller det tydligen inte längre att ta ansvar för sina handlingar, nej då ska det gömmas och smusslas.

Det är så vidrigt i ord och tanke det regeringen gjort att jag nästan saknar ord.
Och hur förbannad jag än är så kommer jag nog inte i närheten av det som de barnhemsbarn som överlevt fram till idag känner.



Fler i ämnet:
Expr, 2, 3,  SR,

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
Pinged at TwinglyIntressant

Kommentarer
Postat av: Dennis Nilsson

Ja, det är bedrövligt.



De blåa har i valpropagandan alltid anklagat de röda för sådant, och nu gör de likadant.



Hade jag varit en minister med civilkurage, som uppenbarligen minister Maria Larsson saknar, och tvingats välja, så hade jag avgått.

2011-09-10 @ 22:19:46
URL: http://dennisstartrek.blip.tv
Postat av: Nils Dacke

Kan bara hålla med. Vidrig syn och vad skulle det kosta att ge dom en symbolisk ersättning?

2011-09-11 @ 07:06:03
URL: http://dackecountry.blogspot.com
Postat av: Lisa

Har Ni tänkt på en sak. Varför går man ut med detta en lördag och samtidigt som media domineras av 10 års dagen av WTC-katastrofen. Hmmm.... jo jag vet att jag är konspiratorisk men detta är för tydligt..

2011-09-11 @ 10:57:15
Postat av: Per-Åke

Jag tycker man skall pissa på den regering som satt vid makten när 'lagen om samhällets barnomsorg' stiftades 1924, nämligen Sossesvinen!

2011-09-24 @ 17:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0