Opassande indexerar övervakningslagarna.


Opassande
presenterar en översiktsbild och indexering över de övervakningslagar som trätt i kraft och är på gång.

Den och OlofB's översikt om trafikdata borde bli utbildningsmaterial.

På tal om FRA, Staffan och Frederick bloggar nästan identiskt om den nya FRA-lagens förträfflighet.
Antar att de försöker driva in kritikerna i fållan som snälla små Reinfeldt-pets.
Olof m.fl gör ett bra jobb med att raka håren av deras argument, kolla i deras kommentarsfält.



Lite annat:
Mark Klamberg länkar till Birgitta Olssons youtube-video.
Jag ser henne gärna återvald till riksdagen, men det hänger lite på FRA-omröstingn den 14'e om jag ska göra det aktivt eller inte.

NSM-Sverige visar att bloggande politiker börjar uppmärksammas, verkar som bloggdöden är uppskjuten eller?


Slutligen.
Bittorrent-trafiken ökar efter samma mönster som i Finland berättar Karl Sigfrid, först en kraftig nedgång, sen en normalisering.
Vill inte säga "vad var det jag sade".... eller jo, det vill jag ;)






Och här är bloggväggen om FRA.

Sossar mot StorebrorGun2Blå BorgenKlambergAdam,ApelsineldJoshLakeLinanderTomas sidaOlofbStoppa FRA-lagen.nuNewsmillFarmorgun i NorrtäljeMitt i steget,Rick Falkvinge (PP)Mark KlambergMark KlambergHAXHAXChristian ValterssonLiberal och långsint…Niklas FrykmanSebastian HallénMathias Sundin,opassandeTankar från rootenannarkiaSvDDNDNPer pladdrar påAnders WidénSagor från LivbåtenSvensson,projO’s/gothbarbie’sSeved MonkeScaber NestorXORCalandrella2Mitt i stegetFarmorgun2opassande2Sagor från livbåtenopassande3Stefan Tornberg (c)Blågrön röra, L&L, Jinge,

Pinged at TwinglyIntressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Även jag säger 'I told you so!', kan bara instämma.

2009-10-04 @ 22:32:11
URL: http://www.odsvall.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0