500 bäckar små - (den saknade halvmiljonen till PP's valrörelse) - Uppdatering, 41 bäckar har det blivit tom 2010-03-21 kl 20:18

När hjälpen inte kommer ovanifrån får man ta hjälp av gräsrötterna.
Och detta är anledningen till att jag tror att Piratpartiet når riksdagen trots sin ledning, det finns medlemmar som tror på grundtanken "sharing is caring".


Så därför återger jag detta blogginlägget från "Skivad Lime" i sin helhet.

(uppdatering: mitt bidrag blir först och främst detta inlägg, samt nån hundring i samband med inbetalningen av mina övriga räkningar, jag är trots allt inte medlem i pp)



Det sägs att “många bäckar små”…

Nu när Christian Engström dragit tillbaks sitt lån till partiet till synes eftersom demokratin inte tycks behaga hans önskemål sitter vi i en lite tråkig sits. Människor vi behöver kan inte anställas, budgetar skärs lite här och där. 500 000 kan sträckas rätt långt när man inte har så mycket pengar. Vi har däremot många glada aktivister och mycket energi.


Man kan naturligtvis fråga sig om Christian inte vill se PP i riksdagen? Svaret verkar vara att det bara är intressantvräker ur sig pengar på vad som i nuvarande situation bara kan beskrivas som överflödigt lyx. Det kanske visar på vilken påverkan pengar kan ha, men sakfrågorna är ändå viktigare för mig. givet vissa personliga krav. Det tycker jag är tråkigt. För mig är sakfrågorna långt överordnade personerna, och jag kan till och med se bortom att man

 

Det enda problemet är att jag inte har någon halv miljon att slänga mig med.

 

Jag har däremot lite pengar. Om vi är 500 som kan ge (ja, ge bort, inte låna ut) tusen kronor var till partiet (utöver guldpirat om du har en sådan stående överföring) så kan vi få ihop de pengarna som vi behövde för att genomföra valkampanjen på planerat sätt, anställa väl behövda kampanjledare och så vidare. Så, jag skulle gärna hitta 499 andra glada pirater eller sympatisörer som kan tänka sig donera för en god gärning.


Jag tänker därför börja räkna på det här. Jag kommer att sätta in  1000 kronor på piratpartiets konto.Gör det du också, och hör av dig till mig i en kommentar, en egen bloggpost med pingback/trackback, på twitter eller via mail. Jag räknar ihop summorna, tills vi ser att vi kommit upp i den förlorade halvmiljonen och kan fortsätta kampanjarbetet som det var tänkt.


Vi har hittills samlat ihop:

41,000 kr

Vi som donerar dessa pengar litar på att de används för vår ideologi, utan förbehåll när det gäller hur den demokratiska processen ska utfalla eller vilka personer som utför arbetet.


Hjälp till du också! Sveriges framtid som integritetssäkert kunskapssamhälle behöver din hjälp.


Har du inte möjlighet att bidra ekonomiskt så hjälp till att sprida budskapet.





Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: ArchAsa

Vet du, jag är fortfarande inte helt säker på om jag kommer ge min röst till PP i valet, det är hård konkurrens med ett annat parti som är i stort behov av röster. Men jag tänker banne mig sätta in en slant på ert konto!



Förutom att jag är övertygad om att ni behövs för svensk politik så blir jag rosenrasande över Engströms beteende. Partimedlemmarna röstar fram sina representanter, positionerna kan inte köpas, och han klagade minsann inte när ni fixade honom en extremt välavlönad post i EU. Han och Federley får starta ett eget parti för inbördes beundran istället.

2010-03-20 @ 11:38:12
URL: http://tingotankar.blogspot.com/
Postat av: Dennis Nilsson

@ArchAsa

"och han klagade minsann inte när ni fixade honom en extremt välavlönad post i EU"



NU dömer du utan att känna till hela bakgrunden. Christian Engström skall dömas efter vad han och medarbetarna i Bryssel åstadkommit på den korta tiden. Jag anser att han har motsvarat mina förväntningar med råge.

2010-03-21 @ 00:32:15
URL: http://dennisstartrek.blip.tv
Postat av: Nisse

Förfan vilket jävla äckligt skitsnack och huggande i ryggen du håller på med! Det är hans pengar och om han inte vill låna ut dem är det helt och hållet hans ensak, inte nåt du ska hålla på och komma med moraliska värderingar på. På dig låter det som han skulle ha skyldighet sponsra PP med pengar utöver det goda jobb han gör nere i Bryssel och allt han har gjort hittills. Blä för såna skitstövlar som dig.

2010-03-24 @ 12:54:52
Postat av: Anonym

@Nisse



Ärthjärna, läs innantill.

Om en person ger ett lånelöfte som sedan tas tillbaka för att det väljs in "fel" personer i Styrelsen så har han inte mycket tillit till vare sig interndemokratin eller att grundtanken i partiet står på egna ben.

2010-03-24 @ 13:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0