Därför spelar jag inte Online-Poker

Av juridiska skäl så kommer detta att vara hypotetiskt framlagt.
Inget av detta som skrivs nedan är bindande på något vis, vad ni ser kanske bara är en bloggare som försöker få mer trafik till sin sida.



Låt oss säga att jag har en god vän som har en god vän som är duktig på programmering.
Denne kompis kompis är också väldigt haj på webdesign och har tidigare jobbat åt ett bolag som vid tillfällen har blivit använt av olika onlineföretag för att hjälpa till vid uppdateringar.

Låt oss säga att denne kompis kompis har lyckats få till flera sidor som är snarlika några större pokerbolags uppdateringssidor och också lyckats komma över ganska många pokerspelares mailadresser genom att helt enkelt vara en hygglig person.

Med dessa uppgifter kan kompisens kompis skicka ut mail som berättar att en ny patch är på gång och att adressaten kan ladda ner denna från den och den sidan.

Eftersom sidorna kanske ser likadana ut så finns det då skäl att tro att det är just bolagen som skickat ut mailet och adressaten laddar ner programvaran och fortsätter spela.

Det som då hypotetiskt har skett är att när dessa personer går in på sina konton och börjar spela så kan kompisens kompis spegla pokerspelarens skärm och då se vad han har för kort.

Eftersom kompisens kompis antagligen också är en hygglig pokerspelare så är just att få se en extrahand på bordet allt kompisens kompis behöver för att få extra leverage för att kunna spela till sig mer pengar än vad dennes egentliga kunskaper tillåter och då behöver det inte ens vara från just den personen vars hand som syns, utan just för att kompisens kompis känner till två extra kort och kan då syna för att denne vet att två kort redan är borta ur spelet.


Nu kanske ni ställer frågan varför pokerbolaget inte kommer på kompisens kompis, men det är egentligen ganska enkelt om ni följt med.
Den hypotetiska programvaran påverkar inte pokerbolagets sajt, den speglar bara den andra spelarens skärm.
Säg då att kompisens kompis har installerat detta program hos några hundra pokerspelare på flera bolags sajter....

I detta läget hade jag, liksom andra, nog undrat hur kompisens kompis kommer undan med det.
Svaret hade nog blivit att det gäller att inte bli girig, att fortsätta spela sitt spel med skillnaden att man ibland gör väldigt bra syner.


Jag får återigen påminna att detta är ett hypotetiskt scenario, jag kanske bara är en bloggare som vill ha lite mer trafik.



pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Pokeriot

Låter i mina öron som att det faktiskt är något som hänt och i så fall tycker jag att det är väldigt läskigt.



Måste påstå att jag tycker att det låter ganska tekniskt komplicerat men i övrigt mycket likt de bankinloggningsscams som finns. Jag läser gärna mer om det här om du orkar utveckla.

2009-02-06 @ 10:58:09
URL: http://www.pokeriot.com/sv/
Postat av: Anonym

Tyvär är det en väldigt utsatt bransch där mycket pengar är i rörelse, det är synd att sånt förekommer. Skulle också vilja höra mer om det är något liknande som du erfarat.

2009-04-03 @ 15:51:25
URL: http://www.rakebacks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0