Irlands parlament sviker sitt folk, ny folkomröstning inom ett år.

Via SvD ser jag att Irlands parlament trotsar sin egen befolkning genom att anordna en ny folkomröstning inom ett år.

Vad händer om Irländarna säger nej igen?
Ny folkomröstning?
Antagligen, Irland har parlamentsval vart 5'e år och det senaste var 2007.
Vilket i teorin kan innebära att Irland tvingas folkomrösta 4ggr till.

Dock, 2012 är det parlamentsval i Irland, jag anar mig till att den Irländska befolkningen inte kommer att se med blida ögon mot deras nuvarande regim.

Även DN rapporterar
, liksom sydsvenskan.



pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag skulle gärna se att även den svenska omröstningen gjordes om. Kan Irland så kan vi, right? Jag vill dock ha en folkomröstning här i Sverige den här gången.

2008-12-11 @ 18:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0