Skåne skakar.

Nu på morgonen strax efter jag skrivit det förra blogginlägget om pedofil-luciatåg (som visat sig vara ett helt vanligt luciatåg med traktens tonåringar), så skakade huset till lite, det kändes något hårdare än när godståget drar förbi men jag tänkte inte mycket på det.

Tydligen var det en jordbävning.
Här var epicentrum,

Blev jag orolig?
Nope, för mig som bor 50 meter från järnvägen är det inte helt ovanligt att huset skakar, men jag kan tänka mig hur det var för de som bor mitt ute i ingenstans och helt plötsligt rasslar det till i skåpen och porslin klirrar, kanske nån tavla valde att positionera sig strax söder om sin originalposition.

Men i stort tror jag folk bara tycker det är spännande.


Uppdatering:
Sedan finns det knäppgökar som ser det som tecken på jordens undergång, mitt tips är att om man är så övertygad om att Apokalypsen är närstående, gå före så kommer jag när jag är klar, jag har bara ett liv att leva först.

Övrig Media.
SydSv, KvP, KvP2, KvP3, DN, SvD, SvD2.



Pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Betholdem

Visst var skalvet skrämmande.

Men vi fru vaknade och var skit förbannad, undrade vad det för idioter som körde med så stora maskiner på morgonen.

Vet inte vad jag ska vara mest rädd för, ett skalv eller frugans pms....

2008-12-16 @ 09:19:40
Postat av: scaber nestor

PMS helt klart, jag har 4 systrar...

2008-12-16 @ 09:21:28
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Otyg

Jag trodde här uppe i Småland att det var grannens tvättmaskin som levde rövare, jag brukar skylla på den vid oväsen.

2008-12-16 @ 10:39:21
URL: http://npcotyg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0