Vänder det nu för sossarna när fordonsindustrin inte ens får förmånliga lån av staten?

svt berättar att fordonsindustrin inte får ett jota av staten i det paketet som lagts fram.
Visst, de ska inte få pengar hursomhelst eller bli uppköpta av staten.
Men förmånliga lån för att ställa om till el- och hybridbilstillverkning hade väl inte varit att be om för mycket, det handlar trots allt om nästan 0.5% av Sveriges löntagare.

DN låter meddela att Sven Otto Littorin (dessa tre-namn får mig alltid att tänka på seriemördare, nej jag tror inte Sven-Otto är seriemördare) ser dystert på 2009 efter att han förmedlat fram några generella satsningar.


Min personliga reflektion?

Gör inte samma misstag som de gjorde under 1970-talet, men ge inte upp om dem.
Volvo och SAAB har kanske mycet att gå igenom, men jag anser att dessa två bolag med stor sannolikhet kan dra upp Sverige ur en potentiell depression.

Men för att detta ska kunna ske bör de gå ihop till ett bolag.

Är detta något som sossarna kan vinna röster på?
Japp, nu när alliansen vägrar så finns det ungefär 100.000 varvsarbetande väljare som nog kommer att välja den personen som ger dom bäst villkor i framtiden.
Just nu är det vänstern.


Fler som skriver:
GpExpr, Expr2, NyTeknik, Auto Motor & Sport, SvD, Newsmill.


Pingat på intressant


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0