Danielsson gör en freudiansk felsägning på corren.

http://www.corren.se/archive/2008/7/30/jtp9w6hknyddq3k.xml

Signalspaningen i kabel bedrivs så försvaret och andra myndigheter kan få tillstånd att låta FRA med automatiserade sökbegrepp kartlägga allvarliga yttre hot mot Sverige av militärt slag eller terrorism. Det handlar främst om teletrafik mellan andra länder och i hög utsträckning på utländska språk. Det får endast avse utländska förhållanden. Av det väldiga trafikflödet över landsgränsen är det bråkdelar av promillen som FRA får analysera. Denna typ av signalspaning sker i vår omvärld, oftast under hög sekretess.



Läs noggrant.
Signalspaningen i kabel bedrivs så försvaret och andra myndigheter kan få tillstånd att låta FRA med automatiserade sökbegrepp kartlägga allvarliga yttre hot.


Är det bara jag som läser att Danielsson erkänner rakt ut att de "signalspanar" (läs avlyssnar) i kabel för att få skälig misstanke?
Om jag läser rätt har vi ytterligare ett uttalande som bekräftar faktum.
2006/07:63 är ett direkt hot mot demokratin genom att bryta mot principen "Oskyldig tills motsatsen bevisad"


Edit:
Som Emina skriver i kommentarsfältet, vilket jag inte tänkte på vid tiden för postningen.

"Signalspaningen i kabel bedrivs /.../"
Är det bara jag som läser det som ett öppet erkännande om att kabelspaning redan pågår? Vad hade Freud sagt?



Intressant?


Kommentarer
Postat av: Emina Karic

"Signalspaningen i kabel bedrivs /.../"

Är det bara jag som läser det som ett öppet erkännande om att kabelspaning redan pågår? Vad hade Freud sagt?

2008-07-31 @ 19:19:33
URL: http://www.svartmandag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0