En månad senare skriver Cecilia Wigström tillbaka.


Från:
Cecilia Wigström ([email protected])
Skickat: den 16 juli 2008 20:15:43
Till: xxxxxxxxxx ([email protected])

Hej,

Tack för ditt mejl. Jag länkar till min hemsida www.ceciliawigstrom.se där jag i mitt junibrev berättar om varför jag röstade för lagen. Jag hoppas du vill ta dig tid att läsa för informationen i media har varit ensidigt vinklad. Nu lägger vi i folkpartiet kraft på att se till att den regerings proposition som i höst ska förslå ytterligare förstärkningar av integriteten blir så stark som möjligt.

Vänliga hälsningar

Cecilia Wigström
riksdagsledamot (fp)

Prenumerera på mitt månadsbrev via www.ceciliawigstrom.se



Riksdagen
100 12 Stockholm
tel. 08-786 5616
mobil. 0702-149024
fax. 08-786 6135




Månadsbrevet är alltså från den 17/6
En månad senare, med all debatt som varit i media och detta är vad hon vidhåller.


utdrag följer.


"Som liberal är jag övertygad om att vi behöver en militär underrättelsetjänst för att ge regeringen en bild av de yttre hoten mot Sverige. Vi har fortfarande svenska soldater utomlands på FN-uppdrag i Afghanistan, Kosovo och Tchad. Vi har ansvar för att de får bästa förutsättningar att kunna förutse de hot de utsätts för."


1. FRA är inte en militär underättelsetjänst.
2. Seriöst, använder riksdagsledamöter sig fortfarande av Afghanistan-argumentet?


"Ursprungsförslaget som regeringen plockade upp ur den förra regeringens byrålådor fick stark kritik från flera remissinstanser."



Varför tar man upp ett förkastat förslag som redan är underkänt av remissinstanserna?


"Signalspaning innebär inte avlyssning utan en automatiserad filtrering av telefonsamtal och e-post på specifika sökord."


En månad senare, efter i det närmaste all expertis, inklusive FRA själva, säger att det inte stämmer så vidhåller alltså riksdagsledamot Wigström att det bara är sökord och filtrering?
Cecilia, Filtreringen är själva avlyssningen.

Utöver detta är det en direkt förolämpning att skicka ut en en månad gammalt nyhetsbrev som svar på en aktuell fråga.
Ett nyhetsbrev som är fyllt med felaktiga fakta och förlöjling av motståndet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0