IPRED och Scientologikyrkan.

Jag är för religionsfrihet och har blivit rejält påhoppad för mitt försvar av scientologirörelsens rätt att leva och verka i Sverige.

Men jag spelar gärna på svenskars rädsla för nya religioner och berätta att med IPRED-lagen kan scientologikyrkan ta reda på vilka som laddat ner deras "hemliga bibel" från nätet och avkräva dessa på enorma summor pengar.

Att ge scientologirörelsen verktyg att registrera sina "motståndare" tror jag inte var med i tankarna när de drev igenom direktivet i EU-parlamentet, men det är exakt vad som sker när lagen träder i kraft med privatpolisdelen intakt.


Nu är stora delar av deras påstådda förföljelse av meningsmotståndare rent nys, men jag tar gärna till folks fördomar som vapen bara jag får bort privatpolisdelen från EU-direktivet.


Fler om IPRED:
Johan Bakke, Aftonbladet, Zac, SvD, Erlandsson, advokatdjäveln,



pingat på intressant.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Marcus Sandström

Och argumentet är? Att det är helt okej att "stjäla" scientologernas bibel?



Hur skulle det se ut om regeringen legaliserade stöld? Nä, om man nu vill fortsätta sin brottsliga bana så finns det hjälpmedel (ex flashback).



Även om jag tycker att det är polisens sak att bekämpa brott - inte div religösa fundamentalister eller skivbolag.



pussokram!

2008-12-09 @ 07:13:23
URL: http://FS-på g
Postat av: scaber nestor

Ärligt talat, du behöver jobba på din logik.



2008-12-09 @ 07:24:04
URL: http://scabernestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0