Och så var det Lissabon-fördraget, vi har bara 3 veckor på oss att påverka.

Sista november är sistadatumet att få riksdagen att fatta beslut om folkomröstning, sedan säger Alliansen + sossarna att det är fritt att ratificera fördraget (trots att Irland röstade nej).

Oavsett om ni är för eller mot ett mer centraliserat EU så kan vi komma överens om att det är i demokratins intresse att folket ska få avge sin åsikt om det.


Junilistan är igång med sin kampanj som jag stöttar, vad gör ni?

Material att ladda ner finns här.

Och även om det kanske inte blir så populärt kan jag lugnt se varianter av materialet dyka upp utan partibeteckning, min prioritet är att få till en folkomröstning.

Fler ställen att hämta information från.:
EU-Kritik.
(fyll gärna på i kommentarsfältet med fler sajter)



pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,



För övrigt anser jag att FRA-Lagarna ska rivas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0