S-Info vill inte ha mig som besökare.


Jag har under en dryg vecka begrundat om jag vill lägga ut detta, men jag har beslutat att det ligger i mina läsares intresse.

Jag har besökt de bloggar som tillhör alla riksdagspartierna och emellanåt skriver jag kommentarer också, vilket fram till den 8 november aldrig har varit ett bekymmer.

Men så får jag detta korta mail.



----- Original Message -----
From: "Bo Widegren"
To: [email protected]
Subject:
Date: Sat, 8 Nov 2008 21:58:57 +0100

På s-info tolereras bara icke-anonyma inlägg,vilket inkluderar signatur eller alias.  Därför tar jag bort din kommentar du är välkommen igen under ditt riktiga namn.
Bo Widegren  



Först och främst.
Min inställning är att om ett alias eller en signatur går att härleda till en verklig person så kan man inte anse det som anonymt.
För det andra så anser jag att det är kommentaren i sig som är det viktiga, inte vem som skriver den.

Sedan beklagar jag uttrycket "tolereras", som om det vore ett privilegium att få skriva en kommentar på ett politiskt partis bloggforum.

Men det innebär också tråkigt nog att om inte Bo och S-info ändrar inställning till signaturer och alias i sitt kommentarsforum så har de nu blivit av med en frekvent läsare.
Vilket är tråkigt, jag har med stort intresse följt s-info under en tid och skrivit ett flertal kommentarer under den tiden, så jag förstår inte vad det är som förändrats.


Men i vilket fall som helst vill jag skicka en hälsning.

Välkommen till den självreglerande bloggsfären.




Uppdatering.
Mailkonversationen mellan mig och Bo Widergren postas här.



From: "Bo Widegren" to "Nick Starow" CC: Subject: Re: Re: Date: Mon, 17 Nov 2008 11:08:44 +0100

Vid kommentaren fanns ingen härledning till verklig person.
På nätet fanns en rad Starow, bl.a. en Niklas Starow. Kanske är det du - vad vet jag.
På min blogg tillämpar jag strängt att varje kommentar med säkerhet skall kunna knytas till en verklig person.
Kan du inte finna dig i det så får jag ta den konsekvensen som du anger.
Anledningen till att strikt upprätthålla denna gräns är att det visat sig att står man där med sitt namn så motverkar det tendenser att slänga ur sig kommentarer av karaktär att man inte kan stå för dem.
Har du inte förståelelse för det så får jag bara beklaga.
Jag vill modifiera vad jag sa tidigare eftersom jag inte vet hur moderator på s-info ställer sig till signaturer.
Men jag tillämpar det så eftersom man inte skall behöva göra efterforskningar för att utröna identiteten på en kommentatator.
Med vänliga hälsningar Bo Widegren
En kopia tillställs moderator för s-info

----- Original Message ----- From: Nick Starow To: Bo Widegren Sent: Monday, November 17, 2008 9:44 AM Subject: Re: En signatur eller ett alias är inte att räkna som anonymt om man kan härleda den till en verklig person.
Jag beklagar er ståndpunkt och ändras den inte blir ni av med mig som besökare. Mvh Scaber Nestor.

----- Original Message ----- From: "Bo Widegren" To: [email protected] Subject: Date: Sat, 8 Nov 2008 21:58:57 +0100 På s-info tolereras bara icke-anonyma inlägg,vilket inkluderar signatur eller alias. Därför tar jag bort din kommentar du är välkommen igen under ditt riktiga namn. Bo Widegren



Uppenbarligen anser Bo Widergren att en hänvisning till min blogg inte är att räkna som en verklig person.
Min åsikt om kommentarer är att det är åsikten/argumentet som är det viktiga, inte vem som råkar posta det.
Det verkar som Bo Widergren är av en annan åsikt..




pingat på intressant


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Du är inte ensam om att undvika s-info



den blogbyn håller på att utvecklas till en klubb för inbördes beundran, och om det är så dom vil ha det så får dom det, för då kommer de att sluta ha inflytande.



/C

2008-11-17 @ 12:32:54
URL: http://blue-green-mess.blogspot.com
Postat av: bjorn

nej. dom censurerar ju

en pp fråga=

polisen outsourca som migrationsverket (am bolag)

6% lösta brott (3 per polisman och år)

2008-11-18 @ 10:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0