Veckans "Martyr".

AB berättar om en lite lustig händelse.
Sverigedemokraten Björn Söder anser att Vänsterpartisten Mariette Rosenlöf attackerade honom så hårt att SD gick ut med ett pressmeddelande som beskrev det så här.

"Björn Söder (sd) överfallen".

Som jag uppfattat det ska det ha varit en passering där axlar möttes och en inte gav vika.
Dvs, något som sker dagligen på våra skolor mellan testosteronstinna tonåringar utan att det blir överfallslarm i pressen.


Jag tvivlar på att Sverigedemokraterna vinner några sympatiröster på att en fullvuxen man i 30-årsåldern spelar martyr på att gråta över något så trivialt som detta.



pingat på intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Tommy Funebo

Även om nu en liten tjej faktiskt knuffat till Björn Söder så tycker jag att han borde tala tyst om det. Han är ju gammal jägarsoldat, och borde klara av att parera en inte alltför häftig knuff.

2008-11-26 @ 12:57:12
URL: http://www.tommy.funebo.se
Postat av: Hanna Håkanson

Egentligen är det nästan lite gulligt av honom att bli ledsen för något sådant. Vuxna människor, jag tar mig för pannan.



Fast hennes replik var rätt rolig också. "Tycker man att det där var en attack vet man inte vad våld är"

2008-11-26 @ 14:40:04
URL: http://www.hannahakanson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0