Namnbyte.

Det börjar kännas som "Scaber Nestor" spelat ut sin roll i mitt liv.

Scaber Nestor kan snabbt och slarvigt översättas med "Oren Mentor" och är resultatet av en ordlek jag genomförde när jag bytte ut mitt gamla helgon-namn "Ealdorman".

Ealdorman är ett gammalt ord för Ålderman, en vis person som uppnått en anmärkningsvärd ålder.
Detta (med min bakgrund) stämde väl inte riktigt in, så jag började leta upp gamla ord och latinska ord för att skapa ett nytt namn.

Det slutade efter en holmgång mellan mig själv, ett tiotal bärs och en polare som hade dykt förbi med en platta öl i famnen, med Scaber (Smutsig, skabbig, oren) Nestor (lärare mentor)


Nu funderar jag på att helt enkelt börja blogga under mitt riktiga namn.

Vad säger ni som läser någorlunda regelbundet?
Behålla Skabbe eller byta till mitt riktiga namn?

Eller har ni andra förslag är ni välkomna med input.


Ställningen än så länge:
Behåll: 3
Byt: 1
Neutral: 1

(bra input med varumärke, det hade jag faktiskt inte tänkt på)



pingat på intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: urban cat

Aha!

Intressant att få veta varför & vad namnet står för!

Jag tycker det är helt klockrent.

Vet inte om din blogg ändrats mycke sen du tog dej namnet, har läst hos dej i ca. 3 månader bara, men utifrån det så klingar det glasklart med Scaber_Nestor!

Du är lite "vägledande" (som en mentor) i dina inlägg, för mej i alla fall, du delar med dej av kunskap & åsikter & du gör det med ett rakt språk.

Skippar onödiga ordvrängerier & är ibland lite "skabbig" & grov i språket (me like) så:

BEHÅLL!!



Hugs UrbanCat ;D

2008-10-31 @ 11:04:31
URL: http://projektpariktigt.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Jag tolkade det precis som du, och det är inte okej. Hur bevisar man det?



Du kanske faktiskt sitter vid datorn, men din granne är den som laddar ner från ditt nätverk. Är du då automatiskt skyldig? Någonstans på vägen försvann "oskyldig till motsatsen bevisats" och blev till "skyldig till motsatsen bevisats"



Rättsosäkert och integritetskränkande, ja.

2008-10-31 @ 11:57:36
URL: http://hannahakanson.blogspot.com
Postat av: emma

mjaa, ska väl erkänna att jag fått lite konstiga associationer till "scaber" emellanåt...! :D Jag röstar för att du byter namn, men å andra gör du som du känner för!

2008-10-31 @ 13:10:51
URL: http://opassande.se/
Postat av: Lars-Erick

Har faktiskt (!) ingen åsikt. Namnet stör mig icke, men känner du för byte är det OK.

2008-10-31 @ 14:24:15
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: cnab

Innehållsmässigt spelar bloggnamnet inte någon större roll. Du har ett varumärke som funkar bra! FRA & Co vet i alla fall vem du är ....

2008-10-31 @ 15:05:59
Postat av: annarkia

Jag håller med UrbanCat , behåll namnet.

Det var ditt namn som fångade mitt intresse.

Låter lite uppstudsigt och opassande. Det gillar jag.

2008-11-02 @ 17:51:48
URL: http://annarkia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0