Ytterligare en som inte ser skillnad mellan frivillig sex och våldtäkt.

Cissi Wallin, kolumnist på Metro skriver:

Vi kan sitta på bussen och berätta öppet om våra alkoholiserade familjemedlemmar, våra fäblesser för galna sexlekar och om våra brustna hjärtan. Vi kan blogga oss ut och in om allt, om det som för tio år sen ansågs ytterst privat. Vi VILL att folk ska se oss, höra oss, se våra problem och drömmar och allt annat som kanske skulle må bäst av att hållas lite mer oblottat, ibland.

Men vi går i taket när storebror staten vill avlyssna lite samtal och läsa lite mejl. Eller när storebror staten vill smälla upp fler övervakningskameror. Eller när det kommer till att drogtesta folk på skolor och arbetsplatser. Då är integriteten plötsligt det viktigaste vi har.

Kära staten: Drogtesta, filma och bugga mig hur mycket ni vill. Kom hem till mig och rota i mina överfulla lådor, läs mina gamla och Spice Girlspimpade dagböcker, lys med sån där uv-lampa under min säng(och få en dammupplevelse utöver det ordinära)

Om det gör samhället till en lite tryggare plats så varsegoda, "integritetskränk" mig hur mycket ni vill. Har inget att dölja (som jag inte redan hållit låda om i den här kolumnraden, inför 1,5 miljoner morgontrötta på väg till jobbet) Tänker inte alla som mig i den här frågan?

Inga fula fiskar i garderoben=inga problem med att bli lite buggad och stalkad av staten då och då. Ytterst logiskt tänk. Framförallt om man som mig är en relativt o-gangstrig medborgare som värst typ laddar hem senaste Britneyplattan och snor av grannens sköljmedel i tvättstugan.


1. Det är inte du som avgör vad som är rent mjöl i påsen, det är en för dig okänd människa som har som yrke att se innanför skinnet på dig.


2. Har inget att dölja / Rent Mjöl i påsen.
Här är en till som inte hade något att dölja och såvitt jag känner till så var mjölet kritvitt, hjälpte det?



3. Det är en enorm skillnad på att sitta på bussen/spårvagnen/tuben och spilla ut så 10 personer till råkar höra om sexäventyr, för det första kan man ljuga om det och för det andra kan man förvänta sig att folk glömmer det ganska fort och de kan definitivt inte härleda det till dig 5 år senare.


4. Som "kurvigheters" numera odödliga uttryck:
Det är skillnad på vad man gör frivilligt och vad man tvingas till. Det är ungefär som att knulla. Om man gör det med någon man vill och för man har lust är det kul. Om någon gör det mot ens vilja är det inte särskilt roligt alls.


5. Din nedladdade Britneyskiva kommer att göra dig till föremål för spaning eftersom skivbolagsmoguler numera vill kunna bedriva privat polisverksamhet.
Och är du föremål för undersökning angående kriminell verksamhet på internet så är du per automatik intressant för FRA att kartläggas.



pingat på intressant


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: sussi

så jädra sant; störde mig också på vad hon skrivit. Det är verkligen att se alla svenskar som potentiella terrorister

2008-11-04 @ 17:14:35
URL: http://zusiq.blogg.se/
Postat av: Vuxenleksaker

JAg håller med dig, jag tycker oxå att det är bra ifall de sätter upp fler övervakningskameror på gator etc.



Att de filmar mig när jag går på gatan spelar ingen roll det som är viktigt är att ifall något skulle hända mig eller något jag känner så är det en trygghet att veta att de kommer att åka fast istället för att de får härja fritt.

2010-01-21 @ 14:29:30
URL: http://www.zone-blu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0