Center-hearingen, vad fastnade jag för?


Center-hearingen, vad fastnade jag för?


Jo, uttalandet om att FRA redan idag spanar i kabel samt att signaspaning redan är hårt reglerat.

Att FRA redan spanar i kabel sades av Magnus Norell och Staffan Danielsson.

(S.D dementerade det senare och menade att han pratade om vad som komma skall, jag kallar det ytterligare en "freudiansk felsägning", inte första gången han gör en sån heller, se här)


Mats Nordquist pratar även om det i presens under sitt inledningsanförande.


Christian Engström (pp) har en bättre sammanställning.

Magnus Norells uttalande om att signalspaning redan är hårt reglerad och att det borde vara ganska enkelt att föra in kabelspaning i det befintliga regelverket tycker jag låter oerhört intressant.

Han sade också att han inte uteslöt att han hade fel, men att då fick någon berätta vad det var han hade fel i, vilket jag inte kan se att någon gjorde vare sig i direkt anslutning eller senare.

I övrigt håller jag med Christian, denna hearingen visade med all önskvärd tydlighet att FRA-Lagen måste rivas, det finns så otroligt mycket oklarheter runt den att det inte finns en valmöjlighet tiill det längre.

Inga kompromisser, inga nya tillägg.

Riv upp, Gör om, Gör rätt.


pingat på intressant.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


I övrigt vill jag länka till Kurvigheter som har det bästa motargumentet hittills i debatten.

Emma Opassande fick ett mailsvar från Eva Selin Lindgren (c) som i stort gick ut på att använder du google så ska du vara för FRA-Lagen också.
Detta läste Klara "Kurvigheter" och formulerade nätets hittills bästa motargument.

Kommentarer är nästan överflödiga. Det är skillnad på vad man gör frivilligt och vad man tvingas till. Det är ungefär som att knulla. Om man gör det med någon man vill och för man har lust är det kul. Om någon gör det mot ens vilja är det inte särskilt roligt alls.

Kommentarer
Postat av: klara

Måste bara tillägga att själva mejlsvaret från Eva Selin Lindgren var till emma på opassande. Jag citerade det bara, så rätt person får credd för den saken :) (hon mejlade alla riksdagsledamöter och fick svar av några, däribland Selin Lindgren.) Rekommenderar att läsa emmas inlägg om saken och vad hon skrev för mejl också, för det var bra :)



Liknelsen jag svarade med tar jag dock all credd för :D

2008-09-02 @ 01:48:55
URL: http://www.kurvigheter.se
Postat av: scaber nestor

ok, editerar i texen, tack för rättningen.



Detta är ytterliagre en sak som är bra med bloggsfären, när någon, som jag precis gjort, missuppfattat något kommer informationen om det ganska omgående så att man i lugn och ro kan rätta till det.



Något regeringen borde testa.

2008-09-02 @ 05:39:57
URL: http://scabernestor.priest.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0