Och så en riktigt bra FRA-låt.

Bloggen Monika Borg har haft en gästbloggare som skriver om en evighetsmaskin.


 

EVIGHETSMASKIN

 

Titta här är en manick som ser rätt konstig ut
Det är en jättestor mojäng tillsynes utan slut
Här är påhäng och tillägg så vitt jag kan se
Kanske du kan vara så hygglig och förklara vad det är

 

Jo, alltså data kommer in igenom fibern där
och går sen vidare till samverkanspunkten här
en reducering sker i detta aggregat
och urval och filtrering görs i nästa apparat

 

Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit
Den startar på ett kick, det är en makalös manick

 

jaha jag tror jag fattar, men vad gör den här maskinen för någonting?


Jo, det som kommer från denna tjänstemannahord
det hamnar så småningom på Bodströms bord
för vidarebefordran till Beatrice papperskorg
men i vägen står ju Fredrik, Sten och Anders Borg

 

Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit
Den startar på ett kick, det är en makalös manick

 

jaha, tack, tack, men vad är det för en maskin, vad har man den till?


Jo, en fråga kan gå till Amnesty som svarar ja
men det kan vara annat svar en annan da
Och då alla får säga antingen bu eller bä
så frågar du Amnesty igen så blir det nä

 

Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit
Den startar på ett kick, det är en makalös manick

 

Jaha, tack, tack snälla professorn, men jag vill veta vad det är för en apparat.
Professorn, professorn, nu vill vi veta vad det är!


Jo alltså, informationen man får in från grannen vår bästa
skickas till nästa granne som går till sin nästa och nästa
Informationen kommer då tillbaks igen, till början hela ti’n
och så går den av sig själv, det är en EVIGHETSMASKIN

 

jojo, det förstår jag, men vad är det för en apparat?
det är en evighetsmaskin …
det är en evighetsmaskin …
det är en evighetsmaskin …
det är en evighetsmaskin …



Det är en evighetsmaskin, men vad är idén? Du menar att den bara går och går av sig själv? Men vad ska man med den till? Jag menar om den inte gör någonting?


Att den gör någonting? Det är klart att den gör någonting. På somrarna kan det ju hända att den går varm, och då kan man koka bloggare i processen.

 

Så du har den här stora apparaten bara för att koka bloggare ibland?
Mitt i sommaren?

 

 


pingat på intressant.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0