Reinfeldt i agenda, väldigt konstiga siffror

I gårdagens agenda fick vi se en Fredrik Reinfeldt som såg ut att vara på sedvanligt gott humör.

Men jag reagerade ganska omgående på de siffror som presenterades i början av programmet.
Sifo hade gjort en undersökning där de hade ställt frågan om Reinfeldts jobb som statsminister och till min förvåning så visades siffran 61% på "bra eller mycket bra".

Jag har sett siffror under våren och sommaren som visat på helt motsatta siffror, så jag ställer mig frågan hur i h-e detta gått till?

Antingen har alla undersökningar under vår och sommar varit felaktiga eller också har Reinfeldt mirakulöst vänt opinionen på bara någon vecka.

Detta tål att synas i sömmarna.

Sedan fick han frågan om han ställde sig bakom Carl Bildts jämförelse om nazi-tyskland i Georgien/Ryssland-konflikten där han vägrade konsekvent att svara på frågan.
Jag tror Reinfeldt är rädd för Bildt.


Efter det bytte jag kanal, vill jag se på slingrande ormar tittar jag på Animal Planet.



pingat på intressant

kolla på andras bloggar om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0