LastFM - Strike scrobbling. Protesterna funkar, CBS skjuter upp beslutet att ta betalt.

Idag skulle jag raderat mina användningsuppgifter på LAstFM och lämnat dem efter sitt genomkorkade beslut att ta betalt av alla som inte bor i USA, Storbrittannien och Tyskland.

Sedan presenterar Valleballong ett alternativ.

Tagga och lägg till Strike Scrobbling.

"(det är egentligen ingen musik, utan bara trettifem sekunder vitt brus. Men det är en bisak. Syftet är att visa för last.fm att deras kunder är missnöjda. Varje gång någon lyssnar på oljudet, stiger lyssnartalet och närmar sig med stormsteg topplistan över lyssnade låtar. Kul och outhärdligt på samtidigt! Tjoohoo!)"



Alla protester har ju gjort att LastFM (CBS) skjutit fram beslutet att börja ta betalt och då vore det ju dumt att lämna bygget redan nu.
Förbanna inte mörkret, tänd ett ljus.
Konstruktiv kritik funkar, speciellt när det kombineras med pengaförluster för motparten.



SVD,Metro,Whats Next?,
Pinged at Twingly, Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Stefan

åh fan! de sköt upp beslutet+ ser man på. Jag som hann radera mina egna låtar och konto...



för snabb på eraseknappen tydligen.



:)

2009-04-07 @ 13:25:21
URL: http://www.sugbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0