Underhållningsindustrins mål, bygga ett internet bestående av tjänster.

Läser ett citat i DN.

"- Det här innebär att vi ökar möjligheterna att få ett vettigt innehåll på internet. Nu kan vi bygga lagliga tjänster där kreatörerna får betalt för sina tjänster och då kan vi försäkra oss om att det finns ett bra innehåll på internet
Debatten i Sverige har varit för tekniskt fokuserad på överföringshastigheter och för lite på vad som faktiskt ska finnas i kablarna. Nu går vi mot en ny utveckling, säger Henrik Pontén.
"


Är det bara jag som läser in att Pontén menar hela nätet och inte bara de delar som gäller underhållning?

jag kanske bara är lite paranoid, bara för att Frankrike vill ha det så och att stora delar av EU lutar åt det hållet så borde det inte vara möjligt.

Jag menar, varför skulle politiker vara intresserade av att hindra det fria informationsflödet?
(Uppdatering: jag bör nog inflika att avslutningen är ironiskt menad)

Pinged at Twingly, Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

SvD1 SvD2 SvD3 SvD4 SvD5 SvD6 SvD7 DN1 DN2 DN3 Ex1 Ex2 Ex3 AB1 AB2 AB3 AB4 AB5 AB6


Kommentarer
Postat av: thomas

" Jag menar, varför skulle politiker vara intresserade av att hindra det fria informationsflödet?"







Varför skulle politikerna vara intresserade av att ha ett fritt informationsflöde?

Postat av: Smen

Någon som tror att han verkligen menar nu, eller är han mer filosofisk och menar att underhållningsindustrin absolut inte ska behöva doppa tårna, utan vill vara fast i nuet, om det inte går att skruva tillbaka klockan dvs.

2009-04-17 @ 13:45:01
Postat av: scaber nestor

Men, allt som står i tidningen är sant och alla politiker är rättrådiga personer.



Vi vet historiskt att bara vi har demokrati kommer allt att ordna sig.

2009-04-17 @ 13:45:55
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: larserick

bara vi har demokrati kan vi rösta bort de politiker som , i upphovsrättsmaffians efterföljd, vill göra internet till en kabelteve med godkänt och i förväg betalt menlöst utbud.

2009-04-17 @ 14:25:34
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: Stefan

Jag reagerade oxå hårt på det där. Speciellt på "bra innehåll". Det tycker jag säger väldigt mycket om att H.P anser att han mfl. har rätten att definiera vad "bra" och "innehåll" innebär.

2009-04-17 @ 16:07:52
URL: http://www.sugbloggen.se
Postat av: Jens O

Hmmm ... Och vem bestämmer, vad som är "vettigt innehåll"?

2009-04-17 @ 19:06:01
URL: http://www.odsvall.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0