Den nya medborgarrättsrörelsen möter den gamla bombhögern.

Läser med stort nöje Fredrik Segerfeldts första inlägg där han menar att vi "tyvärr måste" möta talibanerna med kallt stål eftersom detta är det enda språket de förstår.

Jag får starka Karl Rove-vibbar och det riktigt andas amerikansk kristen bombhöger över inlägget.

Men det är trevligt att få en duellant som inte hymlar med begreppen.
För om jag förstår Fredrik rätt så vill han att svenska soldater inte bara ska vara en fredsbevarande styrka utan även vara ett anfallsvapen.

Där får jag meddela att det inte går utan att ge upp alliansfrihet, neutralitet och vår ställning i världen som medlare mellan stridande parter.

Jag är inte beredd att kasta arvet från Dag Hammarsköld, Raul Wallenberg och Folke Bernadotte för att gå krigshetsarnas ärenden.

Det tror jag få är, oavsett var på den politiska skalan man befinner sig.


/Niklas Starow.


Pinged at TwinglyIntressant 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
AB, AB2, AB3, AB4, AB5.

Kommentarer
Postat av: manen

glöm inte att vi måste bekämpa de talibanske bröllopen i afghanistan MED PREDATORS!

2009-08-18 @ 19:20:26
URL: http://8thsymphony.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0