Har det redan gått ett år sedan cancern tog Alter Ego?


(Helené aka Alter Ego)

Minns och saknar hennes inlägg, hennes humor och spetsfundigheter.

Minns också hennes kamp mot både sjukdom och en underbemannad sjukvård.


Jag tvivlar inte en sekund på att av alla oss som bloggar om regeringens hjärtlöshet mot svårt sjuka, så hade hon stått längst fram i ledet.


Tonårsmorsa skriver fint.


Lånar hennes lista över bloggare som skrev vid tiden för Helénes bortgång.

Cissi (Helene´s dotter)

Tonårsdotter (Tonårsmorsas dotter)

Kulturbloggen

Ludmilla

Arvid Falk

Trollhare

Frk F

Daniel Brahneborg

Gunilla

Opassande

Tindra-Annette

Mina Moderata Karameller

Deepedition

Teflonminne

Evas svammel

Sugbloggen

Kyrksyster

Madonnan

Stationsvakt

Puppe

Oväsentligheter

Beas tankar

Kamferdroppar

Signerat Kjellberg

Bisonblog

Soulsister

Jardenberg

Thomas Hartman

Jigartala

Bloggtidningen

Kattkorgen

Mumlan

Karolina Lassbo

Bloggstafetten

Schmut

Kortare Tankar och Updates

Darkangel och Mumma

Agge the little angel

Pysan

Vendettanbettan



Relaterat till inlägget (dvs försäkringskassedebaklet):
AB, AB, DN, DN, s-buzz, s-buzz, SvD, Anna VikströmVeronica Palm, annarkia, Utredarna, Martin Moberg, JensO, Brihed,

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, vårt AlterEgo hade definivt behövts på barrikaderna nu.



Tiden går förbannat snabbt.

2009-12-11 @ 00:41:47
URL: http://schmut.net
Postat av: M.

snart ett år sedan min egen pappa gick bort i cancer tack vare bl.a. sjukvårdens slarv. Han var väl inte värd lika mycket vård då han "bara" var en arbetare. När läkare ser "något" på röntgen och vet vad det KAN vara så ska dom väl kolla upp det istället för att säga "vi väntar tre månader" så cancern hinner explodera ut i kroppen. Vårdcentralen som hade honom gå igenom tre kurer för urinvägsinflammation när det var början på cancer och inte ville remittera honom vidare är inte bättre de heller..

Jag var 22. Min pappa kommer aldrig att få se mig vuxen.

2009-12-11 @ 15:20:30
Postat av: scaber nestor

@M.



Jag var 21 när min mor gick bort i cancer.

Första gången cancern drabbade henne var jag så liten så det minns jag inte, men hon opererade bort ena bröstet och efter några år blev hon friskförklarad.



Sen började hon få ont i knät när jag var 13 bast.

Det tog 4 år innan hon fick diagnosen skelettcancer och då var hela benet drabbat.



hon höll ut i tre år, men till slut orkade kroppen inte med längre, trots att cancern och metastaserna var på tillbakagång så tog alla dessa års kamp ut sin rätt och den gav upp.



Men hon hann bli 50 och mina föräldrar hann fira sitt siverbröllop, de åkte motorcykel till alperna.



Efter det gick det snabbt, 4 månader efter hon fyllde år var hon borta.



2009-12-11 @ 16:41:47
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: M.

Det händer för ofta. Läkarna slarvar.. glömmer.. antar.. och så är en människa borta som kanske skulle ha kunnat ha mer tid.. eller blivit frisk helt.

Känner med dig och alla som förlorat någon pga sjukdom. Och jag liksom dig känner ett enormt förakt för de som tycker sjuka ska tvingas arbeta, mycket pga att jag varit med om någon som varit så sjuk.

2009-12-13 @ 16:20:06
Postat av: Béatrice Karjalainen

Ja oj tiden går så snabbt. Saknar hennes inlägg.

2009-12-14 @ 23:03:34
URL: http://beastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0