standardmjölk, fet ost, smör på mackan - fett är inte farligt.

Nej, fett orsakar inte fetma, precis som den undersökning som DN rapporterar om.
Däremot så har artificiella sötningsmedel, margarin och annat industriellt framtagna "livsmedel" en stor del i det.


Men grundregel 1 är fortfarande.
Gör du av med mindre än du tar in, blir du fet.


Med det i åtanke delar jag med mig av min "bantningssoppa".


500g potatis
500g morötter
250g lök
250g kålrot
250g palsternacka
Vatten så det täcker + 50%
Salt och peppar.

Tärna upp i lagom bitar, sjud så det fortfarande är tuggmotstånd.
Tänk på att kålrot och palsternacka tar nån minut extra.

Denna soppa ska ätas till varje måltid, frukost, lunch som middag.
Jag skiter i om du äter tournedos med bearnaise varje dag, ta en tallrik soppa innan.

Eftersom soppan innehåller mycket av det man behöver dagligen och det kräver mycket energi att processa den, så är den i princip en plusenergimåltid, den gör av med lite mer än den tillför.

Glöm inte att röra på dig, motion är fortfarande det bästa sättet att komma i form på.



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0